Mε απευθείας ανάθεση οι άγονες γραμμές του Β. Αιγαίου - Ποιοί προκρίνονται

Mε απευθείας ανάθεση οι άγονες γραμμές του Β. Αιγαίου - Ποιοί προκρίνονται
Κορυφώνεται το παρασκήνιο σχετικά με το θέμα της εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών από τις οποίες κυρήχθηκε έκπτωτη η ΝΕΛ.


Χτες έληξε η προθεσμία που έθεσε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, χωρίς όμως να υπάρξει κανένας υποψήφιος.
Στη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος που εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αναφερόταν ότι ζητείται πλοίο για τις γραμμές α) Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή, β) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή και γ) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος και επιστροφή. Όλα τα δρομολόγια θα εκτελούνται μια φορά την εβδομάδα.

Το πλοίο θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει 350 επιβάτες το χειμώνα και 800 το καλοκαίρι. Επίσης θα πρέπει να έχει επιφάνεια για παντός τύπου οχήματα 1.500 τ.μ., εκ των οποίων τα 1.000 τ.μ. για τη φόρτωση φορτηγών, να διαθέτει 250 κλίνες και το ολικό του μήκος να είναι άνω των 120 μέτρων.
Τα μισθώματα που προσφέρονται, είναι 39.472,73 ευρώ για τη γραμμή από Θεσσαλονίκη έως Σάμο, 32.705,99 ευρώ για τη γραμμή Καβάλα έως Σάμο και 33.833,78 για τη γραμμή από Καβάλα ως Άγιο Κήρυκο Ικαρίας.
Έτσι, μετά και την απουσία ενδιαφερομένων, ο διαγωνισμός για την κάλυψη των δύο άγονων γραμμών της ΝΕΛ περνάει πλέον στη δεύτερη φάση, που είναι αυτός της απευθείας ανάθεσης με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού.
Η απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Πλέον οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να υποβάλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή ή περιορισμός των δρομολογίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες Υπουργείο Ναυτιλίας, είναι πιθανό να δώσει με απευθείας ανάθεση τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της Λήμνου, για τους επόμενους τρεις μήνες, στο «Blue Star Patmos» της Attica Group ή στο «Αριάδνη» ή «Νήσος Μύκονος»της Hellenic Seaways.


Κινητοποιήσεις για τις εργασιακές σχέσεις

Στο μεταξύ συγκέντρωση έξω από το ΝΑΤ πραγματοποιούν αύριο το πρωί ναυτεργατικά σωματεία κάνοντας λόγο για προσπάθεια διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των ναυτικών, των συνθηκών εργασίας και της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΑΓΕΝ) η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Ναυτικών (ΠΕΣ/ΝΑΤ) και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών αναφέρουν ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτης με μια μονοκονδυλιά πέταξε περίπου 500 ναυτεργάτες από τις ναυτιλιακές εταιρείες Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και τη θυγατρική της ΣΙ-ΛΙΝΚ, αυξάνοντας την ανεργία των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων και συσσωρεύοντας προβλήματα στο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο».

Αξιολόγηση