Ετοιμάσατε βαλίτσες για διακοπές; Μάθετε τα δικαιώματα σας

 Ετοιμάσατε βαλίτσες για διακοπές; Μάθετε τα δικαιώματα σας
Πόσες φορές δεν έχουμε μείνει σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο και έχουμε δυσανασχετήσει γιατί αλλιώς το περιμέναμε και αλλιώς μας ήρθε; Γνωρίζετε επίσης ότι τα τηλεγωνήματα από τα ξενοδοχεία είναι ελεύθερα;


Καλό λοιπόν είναι πριν ετοιμάσετε τις βαλίτσες σας για διακοπές να γνωρίζεται ποιά είναι τα δικαιώματά σας κατά τη διαμονή σας σε ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ:
Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο.
Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ό,τι ακριβώς ζητήσαμε και συμφωνήθηκε ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, internet, πρωινό, κλπ).
Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά), αλλά δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα.
Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως, δεν έχετε καμία επιβάρυνση, διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε.
Για να κατοχυρωθείτε, θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης – ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο).
Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής.
Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αδυνατεί να προσφέρει δωμάτια που έχει αποδεχτεί να διαθέσει σε πελάτες, υποχρεούται να εξασφαλίσει την διαμονή τους σε άλλο κατάλυμα της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, στην ίδια πόλη που να προσφέρει τις ίδιες ανέσεις και εν γένει παροχές με εκείνες που διαφημίζει για το δικό του κατάλυμα.
Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα και χρήματα που του έχει παραδώσει ο πελάτης, δίνοντας σχετική απόδειξη.
Η διατήρηση μέσα στο ξενοδοχείο κάθε είδους κατοικίδιων ζώων απαγορεύεται εκτός αν διατίθεται στο ξενοδοχείο ειδικός για τούτο χώρος. Σε κάθε περίπτωση να υπάρχει αντίστοιχη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχου και τουρίστα καταναλωτή για το θέμα αυτό.
Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη.

Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια η ΕΚΠΟΙΖΩ συστήνει να προσέξετε τα παρακάτω:

Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ
Να έχουν το στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο, κουζίνα, σκεύη)
Να έχουν σωστό φωτισμό
Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες
Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα Δωμάτια

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καταλήγοντας συμβουλεύει τους εκδρομείς στην περίπτωση που εμφανιστεί οποιοδήποτε πρόβλημα να καλούν:

στα γραφεία της Tουριστικής Aστυνομίας, Τηλ. 1571
στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, τηλ. 210-3310392, 210-3310716 email: complaints@gnto.gr
στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642 e-mail: info@efpolis.gr
στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ

Αξιολόγηση