Στην εντατική το Πυροσβεστικό Σώμα

Στην εντατική το Πυροσβεστικό Σώμα
Τα Canadair πεθαίνουν στον αέρα! Με γερασμένα αεροπλάνα, φθαρμένα λάστιχα και δανεικές ρεζέρβες, οι πυροσβέστες καλούνται να ριχθούν στη μάχη με το πύρινο θηρίο.

Οι αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αφού τα πυροσβεστικά αεροπλάνα απογειώνονται χάρη σε αυτοσχέδιες πατέντες των μηχανικών ενώ τα οχήματα του Σώματος κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο ανά πάσα ώρα και στιγμή. «Κάντε μας τώρα αφιέρωμα, γιατί αργότερα μπορεί να μας κάνετε μνημόσυνο», λένε, κάνοντας… μαύρο χιούμορ, για την πραγματικότητα την οποία αντιμετωπίζουν.
Μάλιστα τη δυσκολία της κατάστασης παραδέχτηκε και ο μέχρι πρότινος υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Δένδιας, ο οποίος ομολόγησε πως η πυροσβεστική δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μια έκτακτη κατάσταση αφού από πλευράς υποδομών οι ελλείψεις είναι μεγάλες γεγονός που κάνει την κατάσταση ανησυχητική. Μετά και το ατύχημα στο Αγγελοχώρι της Νέας Μηχανιώνας όπου πριν από περίπου ένα μήνα το πυροσβεστικό αεροπλάνο ανατράπηκε στη διάρκεια της υδροληψίας το θέμα των υποδομών του σώματος έχει πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ. Για του λόγου το αληθές βρεθήκαμε, στον 10ο πυροσβεστικό σταθμό της Αττικής, και απαθανατίσαμε τα σκασμένα και φθαρμένα λάστιχα των αυτοκινήτων: «Δυστυχώς προσπαθούμε να συντηρούμε τα αυτοκίνητα με δωρεές από ιδιώτες. Πριν από λίγα λεπτά αλλάξαμε λάστιχα σε μια υδροφόρα τα οποία τα βρήκαμε από ιδιώτη» δηλώνει ο Πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος, Γιάννης Σταμούλης και τονίζει: «Η κρίση έχει χτυπήσει και τον εξοπλισμό μας. Δουλεύουμε με το ¼ των αυτοκινήτων που έχουμε στη διάθεσή μας ενώ τα αεροπλάνα μετά βίας απογειώνονται».
Όσοι ώρα βρισκόμασταν στο χώρο, οι άντρες του σώματος ανταλλάσσουν μεταξύ τους πληροφορίες για την κατάσταση των αυτοκινήτων, προκειμένου να γνωρίζουν τι θα αντιμετωπίσουν αν τύχει να βγουν στο δρόμο.
Και τα προβλήματα δεν σταματούν στα οχήματα καθώς οι πυροσβέστες δεν έχουν δεύτερη στολή αφού δεν υπάρχουν χρήματα για κάτι τέτοιο και έτσι πολλοί τις αγοράζουν μόνοι τους: «Το 2004 είχε γίνει μια καλή προμήθεια με εξοπλισμό ωστόσο πλέον δεν μπορεί να συντηρηθεί. Η κατάσταση στην περιφέρεια είναι ακόμη χειρότερη. Η ανησυχία μας είναι πλέον αν θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η δουλειά μας απαιτεί πολλά τεχνικά μέσα που δυστυχώς δεν έχουμε» σημειώνει ο κύριος Σταμούλης.


ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΜΕΣΑ. Όσον αφορά στον αέρα, εκεί οι πιλότοι θέτουν διαρκώς σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή: «Τα Canadair είναι πολύ παλιά. Ο στόλος είναι κουρασμένος και απαιτείται ανανέωση. Πολλά από αυτά δεν πετούν ενώ και όσα χρησιμοποιούνται, χρησιμοποιούνται με δυσκολία. Αν μπορούσαν να κάνουν δηλώσεις οι πιλότοι θα σας έλεγαν πως με το ζόρι βρίσκονται στον αέρα όσα από αυτά πετάνε αφού έχουν κλείσει 40 χρόνια πτήσεων».
Από τα συνολικά 13 παλαιού τύπου Canadair CL - 215, τέσσερα έχουν κατασκευαστεί το 1974, δύο το 1977, ενώ το νεότερο Canadair CL - 215 έχει κατασκευαστεί το 1990 και συμπληρώνει εφέτος 24 χρόνια επιχειρήσεων. Τέσσερα από τα συνολικά 13 αεροσκάφη παρελήφθησαν μεταχειρισμένα από τη Σερβία το 1997. Σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), την 25η Ιουνίου σε επιχειρησιακή ετοιμότητα θα βρίσκονται οκτώ από τα δεκατρία CL – 215 ενώ σήμερα πετάνε έξι. Την τετραετία 1999-2002 η Ελλάδα προχώρησε σε μερική ανανέωση, αγοράζοντας δέκα νέου τύπου Canadair CL - 415. Το ένα από αυτά συνετρίβη τον Ιούλιο του 2007 κατά τη διάρκεια δασοπυρόσβεσης στα Νέα Στύρα Ευβοίας. Ιδίου τύπου αεροσκάφος ανετράπη κατά τη διαδικασία προσθαλάσσωσης στη Νέα Μηχανιώνα τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας από τα εναπομείναντα οκτώ αεροσκάφη CL-415, τρία βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών και πέντε πετάνε ενώ έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια επιχειρήσεων. Από τα 30 Pezetel τα 18 είναι σε πτητική διαθεσιμότητα ενώ επίσης σε πτητική διαθεσιμότητα είναι και τα 5 ελικόπτερα του Πυροσβεστικού Σώματος.

Διαβάστε περισσότερα και δείτε το φωτορεπορτάζ στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί σήμερα σε όλα τα περιπτερα της χώρας με τρελές προσφορές και αποκαλύψεις

Αξιολόγηση