Οι 6 τεχνολογικές τάσεις θα επικρατήσουν το επόμενο διάστημα

Οι 6 τεχνολογικές τάσεις θα επικρατήσουν το επόμενο διάστημα
Ο Έρικ Σμιντ, εκτελεστικός πρόεδρος της Alphabet, της μητρικής εταιρείας της Google, έχει περάσει ολόκληρη την καριέρα του προβλέποντας πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Ουσιαστικά, είναι ο παγκόσμιος πρεσβευτής της εταιρείας ταξιδεύει ανά τον κόσμο, συναντά παγκόσμιους ηγέτες, και δίνει διαλέξεις.

Ο Σμιντ μίλησε προχθές στο Λος Άντζελες, στο Παγκόσμιο Συνέδριο του Ινστιτούτου Milken, σχετικά με έξι τεχνολογίες που θεωρεί ότι θα αλλάξουν τους «όρους του παιχνιδιού» και θα βελτιώσουν σημαντικές πτυχές της κοινωνίας.

Ιδού οι 6 σημαντικότερες τεχνολογικές τάσεις της εποχής μας, σύμφωνα με τον Σμιντ:

1. Καλλιέργεια φυτών για την αντικατάσταση του κρέατος.
Ο Σμιντ βλέπει μια επερχόμενη επανάσταση στη χρήση φυτών για την αντικατάσταση του κρέατος. Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του φαινομένου του θερμοκηπίου και να συμβάλλει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, λέει ο ίδιος. Η βιομηχανία κρέατος, και ιδιαίτερα η κτηνοτροφία, συμβάλλει σημαντικά στην εκπομπή αερίων που παράγουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Παράλληλα, η ανάπτυξη φυτικών πρωτεϊνών που οι κοινότητες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ως υποκατάστατο του κρέατος θα μπορούσε να μειώσει και το κόστος των τροφίμων στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου συχνά η τροφή σπανίζει.

2. Τρισδιάστατη εκτύπωση κτιρίων
Η κατασκευή κτιρίων, τόσο για οικιστική όσο και για εμπορική χρήση, απαιτεί χρόνο και ενέργεια, και κοστίζει, όπως σημειώνει ο Σμιντ. Όμως, η τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης, που έχει λάβει ώθηση από την εξέλιξη των υπολογιστών και του λογισμικού, μπορεί να δημιουργήσει κτίρια που κοστίζουν λιγότερο, κατασκευάζονται ταχύτερα, και είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον. Και βέβαια, η τρισδιάστατη εκτύπωση μπορεί να ενθαρρύνει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών.

3. Εικονική πραγματικότητα
Πολλοί αναλυτές του κλάδου της τεχνολογίας παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας, με έμφαση στα παιχνίδια και στις συσκευές εικονικής πραγματικότητας από κατασκευαστές όπως η Oculus της Facebook. Όμως, ο Σμιντ λέει ότι σύντομα θα προκύψουν χρήσεις πέρα από τα βιντεο-παιχνίδια και την ψυχαγωγία. Η τεχνολογία θα παίξει έναν κρίσιμο ρόλο στην καλύτερη ενημέρωση της κοινωνίας, προσθέτοντας οπτικά και ηχητικά σήματα σε περιβάλλοντα όπως το αυτοκίνητο, ο χώρος εργασίας, ή η εκπαίδευση.

4. Ιατρικά δεδομένα σε κινητές συσκευές
Τα κινητά τηλέφωνα είναι οι τέλειες συσκευές για την παρακολούθηση της προσωπικής υγείας και της συλλογής ιατρικών δεδομένων, λέει ο Σμιντ. Αγγίζουμε τα τηλέφωνά μας 1.500 φορές την εβδομάδα, καθιστώντας τη συσκευή του κινητού μια από τις πιο διασυνδεδεμένες στα σώματά μας. Η υπολογιστική ικανότητα, η σύνδεση δικτύου, η κάμερα και άλλοι αισθητήρες του τηλεφώνου το καθιστούν μια πανίσχυρη συσκευή για την πρόσβαση ασθενών και ιατρών σε ιατρικά δεδομένα, τονίζει ο Σμιντ.

5. Αυτόνομα οχήματα
Ο Σμιντ συμφωνεί με τη Silicon Valley ως προς την ιδέα ότι τα αυτόνομα οχήματα δίχως οδηγό θα αποτελέσουν μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία. Όμως, θεωρεί παράλληλα ότι το να οδηγούνται τα αυτοκίνητά μας από ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα καταστήσει τον κόσμο πολύ ασφαλέστερο. «32.800 άνθρωποι θα σκοτωθούν φέτος στους δρόμους των ΗΠΑ, απλά δεν ξέρουμε ποιοι είναι» λέει ο Σμιντ. Και υποστηρίζει ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα παγκόσμιο πρόγραμμα ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων.

6. Χρήση τεχνολογίας στην εκπαίδευση
Όλοι γνωρίζουν ότι ο κάθε μαθητής μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο, λέει ο Σμιντ. Όμως, οι υπολογιστές μπορούν να βοηθήσουν στην αλλαγή της εκπαίδευσης, έτσι ώστε ο τρόπος διδασκαλίας και μάθησης να είναι ο αποτελεσματικότερος για τον καθένα. Η υπολογιστική τεχνολογία μπορεί με ευκολία να παρακολουθήσει πώς μαθαίνουν οι μαθητές, και στη συνέχεια να προσδιορίσει τις αποτελεσματικότερες διδακτικές μεθόδους για τον καθένα. Πρέπει να δημιουργήσουμε περισσότερα εργαλεία προς χρήση από τους καθηγητές ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνει αποδοτικότερη, επισημαίνει ο Σμιντ.

Αξιολόγηση