Περαιτέρω υποχώρηση της ακτοπλοϊκής κίνησης επιβατών και οχημάτων

Περαιτέρω υποχώρηση της ακτοπλοϊκής κίνησης επιβατών και οχημάτων
Η οικονομική ύφεση έχει επηρεάσει αρνητικά τον ευρύτερο τουριστικό και ακτοπλοϊκό τομέα της οικονομίας, με τις δαπάνες για ταξίδια και διακοπές να περικόπτονται δραστικά την τελευταία διετία, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat για την εγχώρια αγορά των ακτοπλοϊκών μεταφορών.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, το 2011 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετέφεραν συνολικά 38,36 εκατ. επιβάτες στις γραμμές εσωτερικού, αριθμός μειωμένος κατά 6,8% σε σχέση με το 2010. Η κάμψη αυτή συνεχίστηκε και το 2012 αφού το δεύτερο τρίμηνο του έτους η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες υποχώρησε κατά 7,8% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 με την αντίστοιχη μείωση των οχημάτων να αγγίζει το -7,4%. Ωστόσο, η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων το πρώτο τρίμηνο 2012 παρουσίασε αύξηση κατά 21,5% από το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Σημαντική επιβάρυνση για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες αποτελούν και οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων, γεγονός που περιορίζει τα περιθώρια κερδοφορίας σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Το 2011 η μέση διεθνής τιμή αυξήθηκε κατά 28% σε σχέση με το 2010, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 παρατηρήθηκε περαιτέρω άνοδος κατά 23% σε σχέση με το αντίστοιχο περσυνό εξάμηνο.

Οι εταιρείες του κλάδου τίθενται υπέρ του εκσυγχρονισμού και προσαρμογής του ελληνικού θεσμικού πλαισίου στο αντίστοιχο ευρωπαϊκό, προκειμένου να απελευθερωθεί η αγορά και να μειωθεί το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων.

Αξιολόγηση