55 πλοία έχασε η ελληνική σημαία το 2012

55 πλοία έχασε η ελληνική σημαία το 2012
Η «μάχη της σημαίας» στα πλοία καλά κρατεί.

Μπορεί το ελληνικό νηολόγιο να παραμένει πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκατ. τόνων το 2012, όμως, ο αριθμός αυτός σε σχέση με το 2011 και το 2010 είναι μειωμένος (917 πλοία χωρητικότητας 79,7 εκατ. τόνων και 969 80,5 εκατ. τόνων αντίστοιχα), σύμφωνα με έρευνα του Lloyd's Register- Fairplay και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

Χαρακτηριστικό είναι επίσης πως η ελληνική σημαία την ίδια περίοδο έχασε τα περισσότερα πλοία ελληνικών συμφερόντων (55 στον αριθμό), με την πλειοψηφία αυτών να κατευθύνονται κυρίως προς τη Μάλτα. Η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί το τελευταίο διάστημα να απλουστεύσει το νομικό πλαίσιο για την νηολόγηση πλοίων στην ελληνική σημαία και να δώσει σημαντικά κίνητρα, όμως, ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς.

Και όλα αυτά την ώρα που στον Πειραιά και όπου αλλού διεθνώς υπάρχουν ναυτιλιακά γραφεία ελληνικών συμφερόντων, ξένοι όμιλοι, ανταγωνιστικών σημαιών προσεγγίζουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες προσφέροντάς τους χαμηλότερα τέλη από τα ελληνικά και ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων (μπορούν να ναυτολογούν ναυτικούς από όποιο κράτος επιθυμούν και αυτό μειώνει το λειτουργικό κόστος) προκειμένου να τους πείσουν να υψώσουν ξένη σημαία.

Την δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των εφοπλιστών έχει η Λιβερία με 630 πλοία και ακολουθούν η Μάλτα με 523 πλοία, τα νησιά Μάρσαλ με 491 πλοία, ο Παναμάς με 408, οι Μπαχάμες με 293 και η Κύπρος με 235 πλοία.

Ωστόσο, υπάρχουν και οι Έλληνες εφοπλιστές που εξακολουθούν να στηρίζουν την ελληνική σημαία και παραμένουν «πιστοί» σε αυτήν. Έτσι, η Anangel του Γ. Αγγελικούση έχει τα 79 από τα 91 πλοία της στην ελληνική σημαία, η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη τα 32 από τα 41 πλοία, η Minerva του Ανδ. Μαρτίνου τα 40 από τα 50, η Costamare του Κων/νου Κωνσταντακόπουλου τα 25 από τα 50, η Tsakos τα 23 από τα 71 (ενώ την ελληνική σημαία θα υψώσει η TEN επίσης σε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια), η Euronav του Πήτερ Λιβανού τα 20 από τα 55, οι Arcadia και Aegean της οικογένειας Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου τα 21 από τα 29, η Cardif- Dryships του Γιώργου Οικονόμου τα 21 από τα 93 και η NEDA της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου τα 20 από τα 25 πλοία.

Αξιολόγηση