Η "ακτινογραφία" των ελληνικών εξαγωγών

Η "ακτινογραφία" των ελληνικών εξαγωγών
Με την Τουρκία να αναδεικνύεται ο καλύτερος πελάτης των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων και τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, τα ψάρια, τα φρούτα και τα λαχανικά, να κερδίζουν συνεχώς νέες αγορές, έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2013.

Οι ελληνικές εξαγωγές σημείωσαν αύξηση κατά 4,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο και διαμορφώθηκαν στα 6,4 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εξαγωγέων για το 2013 αναμένεται περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών στα επίπεδα του 3%-4%. Την ίδια ώρα, μείωση παρουσίασαν οι εισαγωγές προς την Ελλάδα κατά 8,3%, περιορίζοντας έτσι το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας κατά 20,5%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, το πρώτο τρίμηνο του 2013, χώρες όπως το Γιβραλτάρ, η Σιγκαπούρη, η Αίγυπτος, η Λιβύη και η Αλγερία βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα των κορυφαίων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα, εκτοπίζοντας σε χαμηλότερες θέσεις σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια παραδοσιακούς εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας, και ταυτόχρονα σε τροχιά ανόδου βρέθηκαν τα αγροτοδιατροφικά προϊόντα, με τα 6 στα 10 πιο εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας να ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Αξιολόγηση