ΕΕ: Η Επιτροπή ετοιμάζει νέα μέτρα για να καταστήσει πιο πράσινες τις εμπορευματικές μεταφορές

 ΕΕ: Η Επιτροπή ετοιμάζει νέα μέτρα για να καταστήσει πιο πράσινες τις εμπορευματικές μεταφορές

Το νέο πλαίσιο της ΕΕ θα είναι υποχρεωτικό για τις εταιρείες που επιλέγουν να δημοσιεύσουν τις εκπομπές τους ή να τις μοιραστούν με τους επιχειρηματικούς εταίρους τους 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να μειώσει τη γραφειοκρατία και να καταπολεμήσει το greenwashing στις μεταφορές εμπορευμάτων σε νέα μέτρα που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών σε έναν τομέα που ευθύνεται για το 30% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα προτεινόμενα μέτρα που ανακοινώθηκαν την Τρίτη, τα οποία θα δουν επίσης τις πρώτες σημαντικές αλλαγές σε περίπου 30 χρόνια στο μέγεθος των φορτηγών που λειτουργούν στο μπλοκ, αποτελούν μέρος των προσπαθειών της ΕΕ να επιτύχει την Πράσινη Συμφωνία και τους καθαρούς στόχους μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Παρά το γεγονός ότι αποτελεί σημαντική πηγή εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν υπάρχει τυποποιημένο πλαίσιο για τις εμπορευματικές εταιρείες στο μπλοκ των 27 μελών για τον υπολογισμό των εκπομπών "από πόρτα σε πόρτα" - ένα κενό αναφοράς που θέλει να καλύψει η Επιτροπή με τον κανονισμό CountEmissionsEU .
"Αυτό (το κενό) συχνά οδηγεί σε σημαντική απόκλιση στα αποτελέσματα...(και) δημιουργεί συνθήκες για greenwashing και μπορεί να δώσει λανθασμένα κίνητρα στους χρήστες."

Το νέο πλαίσιο της ΕΕ θα είναι υποχρεωτικό για τις εταιρείες που επιλέγουν να δημοσιεύσουν τις εκπομπές τους ή να τις μοιραστούν με τους επιχειρηματικούς εταίρους τους.

Η Επιτροπή πρότεινε επίσης την τροποποίηση του μεγέθους των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (HDV) - όπως φορτηγών και λεωφορείων - για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1990, προκειμένου να προσαρμοστεί το βάρος των μπαταριών καθώς ο ευρωπαϊκός στόλος μετατοπίζεται στα ηλεκτρικά οχήματα. Επί του παρόντος, περίπου το 96% των φορτηγών που ζυγίζουν πάνω από 3,5 μετρικούς τόνους κινούνται με ντίζελ.


Για παράδειγμα, σε ένα τυπικό φορτηγό 40 μετρικών τόνων θα προστεθούν επιπλέον 4 μετρικοί τόνοι στον μέγιστο περιορισμό βάρους του, ενώ τα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο θα είναι μεγαλύτερα. Αυτές οι αλλαγές αναμένεται να ενθαρρύνουν την αγορά φορτηγών με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Με την τεχνολογία που αναμένεται να φέρει ελαφρύτερες μπαταρίες, η κατανομή επιπλέον βάρους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά περισσότερων αγαθών.

Η νομοθεσία επιδιώκει επίσης να εξομαλύνει τους διασυνοριακούς περιορισμούς και να επιβάλλει τη χρήση ενσωματωμένων ανιχνευτών δρόμου για τον έλεγχο παραβιάσεων βάρους σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ρύπανση, η καταπόνηση των υποδομών και η συνολική συμφόρηση που κοστίζει στην ΕΕ 230 δισεκατομμύρια ευρώ (253 δισεκατομμύρια δολάρια) έτος.

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, πάσχουν από παρόμοιες ασυνέπειες στις διασυνοριακές ρυθμίσεις και κακή διαχείριση της κυκλοφορίας.

Η Επιτροπή προτείνει μέτρα για τη δημιουργία ενός κεντρικού συντονιστικού μηχανισμού μεταξύ των εθνικών διαχειριστών υποδομής και εναρμονισμένων κυρώσεων για όσους κάνουν κράτηση για περιττούς διαθέσιμους χρόνους χρήσης. Οι διαχειριστές θα συντονιστούν επίσης με τον αυξανόμενο αριθμό επιβατηγών τρένων που θα ανταγωνίζονται όλο και περισσότερο τα εμπορεύματα για νυχτερινούς χρονοθυρίδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ