Απέκτησα αυτοκίνητο μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010; Πόσα θα πληρώσω;

Και στα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν εν μέσω μνημονίων θα υπάρξουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας.

Αυτοί που θα υποστούν τη μεγαλύτερη επιβάρυνση, είναι όσοι αγόρασαν «πράσινα ΙΧ» τα οποία μέχρι τώρα απαλλάσσονταν από την υποχρέωση λόγω του «αφορολογήτου» των 100 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Το νέο αφορολόγητο κατεβαίνει από τα 100 γραμμάρια στα 90 γραμμάρια.

Το όριο δεν επελέγη τυχαία. Μέχρι τώρα, με το αφορολόγητο των 100 γραμμαρίων, προστατεύονταν περίπου 195 μοντέλα από αυτά που πωλούν οι αντιπροσωπείες (πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα). Με την πτώση του πήχη στα 90 γραμμάρια μόλις τα 42 θα απαλλάσσονται πλήρως και τα 153 θα επιβαρυνθούν με ποσά από 82 ευρώ έως 90 ευρώ.

Το fpress.gr επεξεργάστηκε τις εκπομπές ρύπων για όλα τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά (πηγή των στοιχείων είναι ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) και παρουσιάζει τον αναλυτικό πίνακα με τα 153 μοντέλα που θα επιβαρυνθούν για πρώτη φορά.

Δείτε τον αναλυτικό πίνακα ΕΔΩ

Εκτός όμως από τα ΙΧ που εκπέμπουν από 90 έως 100 γραμμάρια, υπάρχουν και αυτά που εκπέμπουν περισσότερα από 100 γραμμάρια (και είναι η πλειοψηφία). Τι θα πληρώσουν αυτοί; Με μια λέξη περισσότερα. Για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά την 01/11/2010, τα τέλη υπολογίζονται με τον πολλαπλασιασμό των ρύπων με ένα ποσό. Αυτό το ποσό, μέχρι τώρα κυμαινόταν από 0,9 έως 3,4 ευρώ. Για το 2016, το ποσό θα ανέβει από το 1 ευρώ έως τα 3,72 ευρώ πάντοτε για τα ΙΧ που εκπέμπουν περισσότερα από 100 γραμμάρια. Τι να περιμένουν οι ιδιοκτήτες. Το fpress αποκαλύπτει τα νέα τέλη:

1. Για ΙΧ από 101 έως 120 θα προκύψει επιβάρυνση 10 λεπτών ανά γραμμάριο (από τα 0,9 στο 1 ευρώ)

2. Για τα ΙΧ από 121 έως 140 γραμμάρια, η επιβάρυνση θα είναι και πάλι 10 λεπτά

3. Στα ΙΧ που εκπέμπουν από 141 έως 160 γραμμάρια η επιβάρυνση θα είναι 15 λεπτά και το ποσό θα διαμορφωθεί –αν δεν αλλάξει κάτι τελευταία στιγμή- στα 1,85 ευρώ ανά γραμμάριο.

4. Από τα 161 γραμμάρια και πάνω, οι επιβαρύνσεις ανά κλιμάκιο θα είναι από 0,15 ευρώ έως και 0,32 ευρώ για τα πολύ ρυπογόνα αυτοκίνητα τα οποία όμως είναι ελάχιστα (σ.σ μόνο 400 οχήματα εκπέμπουν περισσότερα από 250 γραμμάρια σε σύνολο περίπου 465.000 οχημάτων που πουλήθηκαν μετά τον Νοέμβριο του 2010.

Αξιολόγηση