Smart Cities: 10 εκατ. ευρώ για τη Θεσσαλονίκη
Τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί η νέα ψηφιακή υπηρεσία «Support» στο gov.gr., η οποία θα λειτουργεί ουσιαστικά σαν ένα ψηφιακό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών,
Πόρους 10 εκατ. ευρώ θα λάβει η Θεσσαλονίκη από το πρόγραμμα «Smart Cities» για τις έξυπνες πόλεις, η διαδικασία ενεργοποίησης του οποίου μπαίνει στην αφετηρία από τις αρχές του 2022, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας διαδικτυακά στο 6ο Thessaloniki Summit.
«Είναι ένα πρόγραμμα που αθροίζει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό 320 εκατ. ευρώ, στο οποίο καθένας από τους 332 δήμους της Ελλάδας θα έχει προκαθορισμένο προϋπολογισμό για συγκεκριμένες (ψηφιακές) λύσεις που τον αφορούν. Για τη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα, προβλέπονται 10 εκατ. ευρώ» επισήμανε ο κ.Πιερρακάκης.
Όπως εξήγησε, για την εφαρμογή του προγράμματος, επιλέχθηκε ένα υβριδικό μοντέλο, το οποίο αποφεύγει την «κεντρικοποίηση», αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί σαν πυξίδα. «Μια λύση θα ήταν να πει το κεντρικό κράτος ότι θα πρέπει να έχουμε κεντρικές πλατφόρμες, π.χ, για τη στάθμευση ή την ψηφιοποίηση της ενέργειας. Η κεντρικοποίηση όμως κρίναμε πως δεν θα απορροφούσε τον πλούτο των λύσεων, που ήδη υπάρχουν σε πολλούς δήμους. Από την άλλη, αν το αφήναμε εντελώς ελεύθερο δεν θα υπήρχε η διάσταση της πυξίδας, ώστε οι λύσεις να ωθηθούν προς κατεύθυνση, που να είναι κομμάτι μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής» σημείωσε και πρόσθεσε πως για αυτό και το μοντέλο που τελικά επιλέχθηκε ήταν μια προκαθορισμένη λίστα λύσεων, για τις οποίες οι δήμοι θα μπορούν να αντλήσουν χρηματοδότηση από το πρόγραμμα των Εξυπνων Πόλεων, στο πλαίσιο του προκαθορισμένου προϋπολογισμού τους, ώστε να δρομολογήσουν παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες. «Νομίζω πως αυτός είναι ο πιο πρόσφορος τρόπος και αυτό είναι κάτι που ενεργοποιείται από τις αρχές του 2022» επισήμανε.
Ο κ.Πιερρακάκης, σημείωσε, ακόμα, πως τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί η νέα ψηφιακή υπηρεσία «Support» στο gov.gr., η οποία θα λειτουργεί ουσιαστικά σαν ένα ψηφιακό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, προσφέροντας στους πολίτες στήριξη και αρωγή από ειδικούς για την αντιμετώπιση αποριών τους.
Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι το σύνολο της ψηφιακής στρατηγικής της κυβέρνησης εξυπηρετεί και την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς καθεμία από τις περισσότερες από 1000 ψηφιακές υπηρεσίες που έχουν ενεργοποιηθεί λειτουργεί σαν ένας μηχανισμός εξυπηρέτησης των πολιτών, χωρίς αυτοί να χρειάζεται να φύγουν από το σπίτι ή τη δουλειά τους, για να επισκεφτούν μια δημόσια υπηρεσία.