Έτοιμο να «σφυρίξει» ξανά το τρένο – Ανάσα 100 εκατ. για το σιδηροδρομικό δίκτυο

Έτοιμο να «σφυρίξει» ξανά το τρένο – Ανάσα 100 εκατ. για το σιδηροδρομικό δίκτυο


Κονδύλι 100 εκατ. ευρώ έχει εγκριθεί από τα ταμεία του ΟΣΕ όπου θα διατεθούν για την αναβάθμιση και επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πρόκειται για περίπου 1.000 χλμ., από τα συνολικά 2.500 χλμ. του σιδηροδρομικού δικτύου, που έχουν εγκαταλειφθεί από το 2012 γιατί δεν είχαν μεγάλη επιβατική κίνηση.

Η διοίκηση του Οργανισμού κάνει λόγο για αξιοποίηση των γραμμών με τουριστικά δρομολόγια ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να εξελιχθούν σε κανονικά. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα δημιουργήσει έναν νέο δημόσιο φορέα επιβατικών μεταφορών που θα ανταγωνίζεται την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι στοχευμένες παρεμβάσεις θα είναι από τη Βόρεια Ελλάδα ως την Πελοπόννησο, με έμφαση να δίνεται στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Αυτό βρίσκεται σε «προσωρινή αναστολή» από το 2011, παρ' όλο που κατά το 1/3, δηλαδή στο τμήμα Κόρινθος - Καλαμάτα, έχει ξαναφτιαχτεί από την αρχή με ευρωπαϊκούς πόρους.

Ένα έργο αξίας περίπου 80 εκατ. το οποίο μόλις ολοκληρώθηκε τελικά εγκαταλείφθηκε.

Προτεραιότητα του Οργανισμού αποτελεί το κομμάτι που ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο, καθώς αυτό θεωρείται ότι μπορεί να αποκτήσει εμπορικό ενδιαφέρον με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ένωσης της αχαϊκής πρωτεύουσας με την Αθήνα.
Αυτό το μέρος του δικτύου χρειάζεται αναβάθμιση, ενώ διαθέτει και μεγάλο αριθμό ισόπεδων διαβάσεων που θα πρέπει να εξορθολογιστούν για λόγους ασφαλείας.

Αξιολόγηση