Ποιες αποκρατικοποιήσεις έχουν «κολλήσει»

Ποιες αποκρατικοποιήσεις έχουν «κολλήσει»

Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης σε μια απέλπιδα προσπάθεια να υλοποιήσει τον στόχο των αποκρατικοποιήσεων που έχουν θέσει οι δανειστές.

 

Πρόσφατα άλλωστε το CNBC ανέφερε ότι η Ελλάδα τρέχει να προλάβει να πουλήσει κάποια από τα περιουσιακά της στοιχεία, σε ένα ζήτημα που είναι πολύ κρίσιμο για τη χώρα καθώς αυτή οδεύει προς το τέλος του προγράμματος στήριξης.

Τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων της Ελλάδας αναμένεται να είναι χαμηλότερα των σχεδιαζόμενων φέτος, μετά και την αποτυχία να πιάσει το στόχο του 2017, σημειώνεται στο δημοσίευμα. Υπενθυμίζεται ότι το τεράστιο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αποτελεί όρο του τρίτου προγράμματος στήριξης.

Τι γίνεται με τις αποκρατικοποιείς

Οι συνήθεις καθυστερήσεις καταγράφονται στις ιδιωτικοποιήσεις, με τις πρόσφατες προσφυγές πολιτών στο ΣτΕ κατά της έγκρισης του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης στο Ελληνικό να τρενάρουν το έργο για το οποίο έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον οι δανειστές.

Επιπρόσθετα δεν έχει ακόμη δρομολογηθεί ο διαγωνισμός για την προκήρυξη άδειας καζίνου που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει το συνολικό project.

Πίσω πάει σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και ο διαγωνισμός για την Εγνατία καθώς υπάρχει εμπλοκή με το σύστημα αναλογικών διοδίων.

Όσον αφορά τους διαγωνισμούς για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών και του 65% της ΔΕΠΑ, ο πρώτος έχει «σκαλώσει» στα γρανάζια της γραφειοκρατίας της Κομισιόν και ο δεύτερος στις αλλαγές που θέλει να επιφέρει στην ιδιωτικοποίηση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας.

Θεωρείται βέβαιο ότι μία σειρά από δράσεις του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων θα μπουν ως «όροι» στο νέο μοντέλο εποπτείας μετά το τέλος του Μνημονίου με δεδομένη την επιμονή των εταίρων (κυρίως του Βερολίνου) στο συγκεκριμένο πεδίο. Ανάλογη τύχη θα έχουν και άλλα προαπαιτούμενά που είναι αδύνατον να υλοποιηθούν έως τον Αύγουστο, όπως το Κτηματολόγιο και οι προσλήψεις στελεχών στο Δημόσιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ