Υπερηχητικά ταξίδια διά χειρός Μπράνσον

Το νέο στοίχημα του εκκεντρικού δισεκατομμυριούχου ακούει στο όνομα Virgin Hyperloop One και έχει στόχο να εκμηδενίσει τις αποστάσεις στη γη

Υπερηχητικά ταξίδια διά χειρός Μπράνσον

Φανταστείτε ένα ταξίδι από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη που διαρκεί μόλις 30 λεπτά, αλλά κοστίζει όσο το εισιτήριο του ΚΤΕΛ. Αυτό περίπου είναι το hyperloop. Υπερσύγχρονες ηλεκτρομαγνητικές κάψουλες που μεταφέρουν επιβάτες μέσα από υπόγεια τούνελ, πιάνοντας ταχύτητες που αγγίζουν τα 1.200 χιλιόμετρα την ώρα.

Της ΚΟΡΙΝΑΣ ΣΑΜΑΡΚΟΥ

Μοιάζει με σκηνή βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας, όμως εάν κανείς πιστέψει τον Ρίτσαρντ Μπράνσον, θα χρειαστούν μόλις 2-3 χρόνια για να γίνει πραγματικότητα.

Ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος έχει αποκτήσει ένα σαφές προβάδισμα στην κούρσα για την υλοποίηση αυτού του νέου τρόπου μεταφορών, τον οποίο οραματίστηκε ο Έλον Μασκ της Tesla το 2013. «Ο λόγος για τον οποίο έγινα πρόεδρος αυτής της εταιρείας είναι γιατί θεωρώ πως πρόκειται για κάτι απίστευτα συναρπαστικό. Νομίζω ότι εάν μπορέσουμε να χτίσουμε Virgin Hyperloops που θα συνδέουν έναν αριθμό από διαφορετικές χώρες, τότε θα φέρουμε τον κόσμο πολύ πιο κοντά», είπε ο Μπράνσον από το Ντουμπάι, όπου η Virgin Hyperloop One παρουσίασε το «αύριο» των μεταφορών. «Μιλάμε για δύο με τρία χρόνια από τώρα, όχι για πολλά χρόνια μακριά. Τα παιδιά και τα εγγόνια μου θα θέλουν το ίδιο πράγμα που θέλω και εγώ. Θα θέλουν να φτάνουν στον προορισμό τους γρηγορότερα», εξήγησε. Πραγματικά, η αρχική ιδέα του Μασκ ήταν να ενώσει το Λος Άντζελες με το Σαν Φρανσίσκο, μετατρέποντας το 6ωρο οδικό ταξίδι που χωρίζει τις δύο πόλεις σε μια διαδρομή μόλις 30 λεπτών. Όμως, ο επικεφαλής της Tesla και της SpaceX ξεκαθάρισε από την πρώτη στιγμή ότι δεν έχει το χρόνο να ασχοληθεί με την υλοποίηση αυτής της ιδέας.

Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Παραδόξως, λοιπόν, ο άνθρωπος που υπόσχεται να εκμηδενίσει τις αποστάσεις στη γη και να αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε, είναι ένας δισεκατομμυριούχος που ποτέ του δεν είχε ονειρευτεί ότι θα πετύχει. «Με έβλεπαν σαν το πιο χαζό παιδί του σχολείου. Ποτέ μου δεν φαντάστηκα ότι θα γινόμουν επιτυχημένος», παραδέχθηκε ο Μπράνσον σε μια συνέντευξή του στο CNNMoney.

Ο δισεκατομμυριούχος σήμερα επιχειρηματίας υπήρξε δυσλεκτικός, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται χαρακτηριστικά να ακολουθήσει τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης του. «Το πιο ενδιαφέρον με εκείνους που έχουν δυσλεξία είναι ότι συχνά αριστεύουν στα πράγματα που αγαπούν και σε εκείνα με τα οποία παθιάζονται. Και εγώ έχω πάθος με πολλά πράγματα», λέει σήμερα. Το σίγουρο είναι ότι ο Μπράνσον κατάφερε να μετατρέψει τα πράγματα που αγαπά σε μια επιχειρηματική αυτοκρατορία καθώς και σε μια περιουσία δισεκατομμυρίων.

Η πορεία προς την κορυφή

Το πρώτο του επιχειρηματικό βήμα έγινε όταν σε ηλικία μόλις 15 χρόνων δημιούργησε ένα περιοδικό για νέους, το «Student». Πολύ σύντομα θα παρατήσει το σχολείο για να αφοσιωθεί πλήρως στο περιοδικό του και θα αρχίσει να πουλά δίσκους μέσω του ταχυδρομείου, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την εκδοτική του προσπάθεια. Τελικά, το περιοδικό του θα κλείσει, αλλά η επιχείρηση με τους δίσκους θα μετατραπεί σε κάτι πραγματικά μεγάλο: Κάπως έτσι γεννήθηκε η Virgin Records. Ο Μπράνσον άνοιξε το πρώτο του δισκάδικο και μετά σκέφτηκε να ιδρύσει τη δική του δισκογραφική εταιρεία. Τα χρόνια εκείνα, στήριζε συγκροτήματα και καλλιτέχνες «με τους οποίους κανένας δεν ήθελε να υπογράψει συμβόλαιο», όπως για παράδειγμα οι Rolling Stones, οι Sex Pistols και η Τζάνετ Τζάκσον.

Το 1984, και ενώ είχε ήδη συμπληρώσει πάνω από μία δεκαετία στη βιομηχανία της μουσικής, τόλμησε να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα, ιδρύοντας την αεροπορική εταιρεία Virgin Atlantic. «Κανείς δεν πίστευε ότι θα επιβιώναμε», παραδέχεται σήμερα, αλλά οι επιβάτες είχαν διαφορετική άποψη. «Ενώ η αγορά ήταν γεμάτη με απαίσιες αεροπορικές, εμείς δημιουργήσαμε μια εταιρεία την οποία ο κόσμος ήθελε να χρησιμοποιεί. Οι επιβάτες έκαναν τα πάντα για να πετάξουν μαζί μας», θυμάται.

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το εντυπωσιακό success story του Μπράνσον δεν περιλαμβάνει και μερικές αποτυχίες. Το 1994, η Virgin Group κυκλοφόρησε τη δική της κόλα, με τον επιχειρηματία να παραδέχεται εκ των υστέρων ότι αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα λάθη του. «Το να κηρύξουμε τον πόλεμο στην Coca Cola ήταν μια τρέλα», έγραψε το 2014 στο blog του, παραδεχόμενος ότι η Virgin Cola δεν ήταν αρκετά διαφορετική για να ξεχωρίσει στην αγορά.

Πηγή: Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

Αξιολόγηση