Ήρθε για μείνει το e-εμπόριο  

Πώς πληρώνουν οι έλληνες καταναλωτές

Ήρθε για μείνει το e-εμπόριο   

 

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, παρ' όλο που άργησε να εμφανιστεί στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Οι αναλυτές του Ecommerce Europe εκτιμούν ότι τα 602,84 δισ. ευρώ προβλέπεται ότι θα φτάσει ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη το 2017, καταγράφοντας αύξηση 13,62% σε σύγκριση με το 2016 που ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου διαμορφώθηκε σε 530,58 δισ. ευρώ. Εάν οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν, θα είναι η πρώτη φορά που ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου πανευρωπαϊκά θα σπάσει το φράγμα των 600 δισ. ευρώ.

 

Τη μερίδα του λέοντος στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη από την πλευρά των πωλήσεων έχει η Δυτική Ευρώπη (53,19%), ακολουθεί η Κεντρική Ευρώπη (20,68%), η Νότια Ευρώπη (11,20%), η Βόρεια Ευρώπη (8,77%) και τέλος η Ανατολική Ευρώπη (6,17%).

Τα πρωτεία εξακολουθεί να κατέχει το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το 2016 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου διαμορφώθηκε σε 197 δισ. ευρώ, ενώ στη δεύτερη θέση και μεγάλη η απόσταση βρίσκεται η Γερμανία (86 δισ. ευρώ) και στην τρίτη η Γαλλία (82 δισ. ευρώ). Οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου στο Ηνωμένο Βασίλειο αντιστοιχούν στο 7,16% του ΑΕΠ της χώρας.

Το 2016 το ποσοστό των καταναλωτών που έκαναν ηλεκτρονικές αγορές διαμορφώθηκε στην Ελλάδα σε 45%, κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν φτάσει να αντιστοιχούν στο 2,28% του ΑΕΠ. Η πιο συχνή μέθοδος πληρωμής για παραγγελίες κάτω των 100 ευρώ είναι η αντικαταβολή, ενώ σε διαρκή άνοδο είναι η χρήση χρεωστικής κάρτας.

Το προφίλ των καταναλωτών

Φυσικά αυτοί που ψωνίζουν μέσω διαδικτύου είναι κυρίως οι νέοι, ηλικίας 16 -24 ετών, καθώς είναι και αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη εξοικείωση με το διαδίκτυο και εν γένει με τις νέες τεχνολογίες. Το ποσοστό των νέων που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές ανήλθε σε 67% το 2016 από 58% το 2013. Σταδιακά πάντως αυξάνεται και το ποσοστό αυτών που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 55 - 74 χρόνια. Έτσι, ενώ το 2013 ηλεκτρονικές αγορές είχε κάνει το 27% αυτών που είναι 55 -74 ετών, το 2016 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε σε 35%. Σε 64% ανήλθε το 2016 το ποσοστό των καταναλωτών που ψώνισαν ηλεκτρονικά και είναι από 25-54 ετών. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2013 ήταν 55%.

Οι φοιτητές και τα άτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου είναι οι πιο συχνοί αγοραστές μέσω διαδικτύου, καθώς το 2016 τα ποσοστά αντιστοίχως αυτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές ανήλθαν σε 66% και 78% αντιστοίχως.

Τις πιο ακριβές αγορές τις κάνει η ηλικιακή ομάδα 25-54, καθώς πρόκειται για αυτή που είναι συνήθως εργαζόμενοι και επομένως έχουν εισόδημα. Πάνω από 1000 ευρώ αξία αγορών κάνει το 6% αυτής της ομάδας, ενώ ίδιο είναι το ποσοστό και στην περίπτωση των αγορών αξίας από 500 έως 999 ευρώ. Αγορές αξίας 100-499 ευρώ κάνει το 22% των καταναλωτών ηλικίας 25-54 ετών. Στις πιο φθηνές αγορές υπερισχύει η ομάδα 16-24 ετών, καθώς κατέχει το υψηλότερο μερίδιο (15%) στις αγορές αξίας 50 έως 99 ευρώ και στις αγορές αξίας κάτω των 50 ευρώ (13%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ