Ποιοι είναι οι καλύτεροι πελάτες των tax free

Πολλαπλασιάστηκαν οι επισκέψεις τουριστών στα καταστήματα

Ποιοι είναι οι καλύτεροι πελάτες των tax free

Άραβες, Ρώσοι και Κινέζοι αποτελούν τους καλύτερους πελάτες των ελληνικών καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά ακόμη και τουριστικούς προορισμούς όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κρήτη.

 

Οι πωλήσεις tax free στην ελληνική αγορά τρέχουν με ρυθμό αύξησης που αγγίζει το 20% στους πρώτους τέσσερις μήνες της χρονιάς. Η αγορά φαίνεται να έχει αφήσει πίσω τη δύσκολη συγκυρία του 2016, που αποτυπώθηκε σε πτώση πωλήσεων κατά 3,93% στο κλείσιμο της χρονιάς.

Η λύση για τη χορήγηση τουριστικής βίζας σε περισσότερους Ρώσους και Ασιάτες να επισκεφθούν τη χώρα αλλά και η μείωση του κατώτατου ορίου συναλλαγών από 120 σε 50 ευρώ δείχνουν να αποτελούν τους βασικούς παράγοντες αυτής της εξέλιξης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue, εταιρείας με ηγετική θέση στην παγκόσμια αλλά και την εγχώρια αγορά tax free shopping, οι Κινέζοι πρωτοστατούν, με τις πωλήσεις tax free προς πελάτες της συγκεκριμένης εθνικότητας (με βάση συγκρίσιμα στοιχεία) να καταγράφουν αύξηση 78,4% στο τετράμηνο.

Η δεύτερη σε δυναμική πωλήσεων εθνικότητα έρχεται από τον Λίβανο. Οι πωλήσεις προς τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες εμφάνισαν αύξηση 64,9%, ενώ ακολουθεί το Ισραήλ με αύξηση 46,3% και η Αλβανία με 9,2%.

Επιβράδυνση σημείωσε η αξία των πωλήσεων προς τις άλλες εθνικότητες, με τους Αιγυπτίους να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη πτώση τζίρου, της τάξης του 39,4%, και τους Σέρβους να ακολουθούν με πτώση 35,5%, ενώ πάνω από 20% είναι η πτώση πωλήσεων προς ταξιδιώτες από Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και FYROM.

Οι πωλήσεις tax free προς Αμερικανούς επιβραδύνθηκαν κατά 13,2%, ενώ το μερίδιό τους στη συνολική πίτα αγγίζει το 5% και είναι στην 4η θέση της συνολικής κατάταξης, πίσω από τους ταξιδιώτες από τη FYROM, με μερίδιο 6,8%, των οποίων οι πωλήσεις επιβραδύνθηκαν κατά 17,2%.

Εάν συμπεριληφθούν όλες οι συναλλαγές και αυτές κάτω από 120 ευρώ μέχρι 50 ευρώ, που αποκλείστηκαν παραπάνω για λόγους συγκρισιμότητας, διαπιστώνεται ότι οι πωλήσεις που αντιστοιχούν σε όλες τις εθνικότητας αυξήθηκαν, και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις με τριψήφιο ρυθμό, όπως στην περίπτωση των Κινέζων (133,71%), των Λιβανέζων (103,58%) και των Ισραηλινών (264,96%) πελατών, αλλά και των Ρώσων (100%).

Αξιολόγηση