Ποιες δουλειές χτυπούν οι Γάλλοι στην Ελλάδα

Ποιες δουλειές χτυπούν οι Γάλλοι στην Ελλάδα
Ο δύσκολος αγώνας που έδωσε ο Γάλλος Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ για την επίτευξη της ελληνικής συμφωνίας τον περασμένο Ιούλιο ήρθε η στιγμή να αποζημιωθεί και μάλιστα με το παραπάνω.

Οικονομικό σύμφωνο, επενδύσεις και ιδιωτικοποιήσεις είναι τα βασικά θέματα που τέθηκαν στα τραπέζια των ελληνογαλλικών επιχειρηματικών συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο 48ωρο, με το χρόνο να κυλά αντίστροφα για να γίνουν φανερά τα πρώτα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων.

Και ήταν πολλές οι ομάδες καθώς ο Φρανσουά Ολάντ συνοδευόταν από περισσότερους των 20 επιχειρηματικών ομίλων σε κατασκευές, άμυνα, ενέργεια, αεροδρόμια, μεταφορές, επενδυτική τραπεζική, μαζί με το βαρύ πυροβολικό του Υπουργικού του Συμβουλίου. Η αφρόκρεμα της γαλλικής επιχειρηματικής σκηνής όπου τα τελευταία χρόνια δείχνουν σταθερά το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στην Ελλάδα (Τotal , Veolia, Vinci, EDF, GTF, SNCF, Suez) ήρθαν εδώ έχοντας επικεφαλής τον ανώτατο πολιτικό εκπρόσωπο προσπαθώντας να επιτευχθεί ισορροπία στον γαλλογερμανικό άξονα, βάζοντας ξανά την Γαλλία μέσα στις επιχειρηματικές προοπτικές που ανοίγει εκ νέου η Ελλάδα.

ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ. Eντονη λέγεται πάντως πως ήταν η δυσαρέσκεια για την ανάδειξη της γερμανικής εταιρίας Fraport ως προτιμητέου επενδυτή για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με την γαλλοελληνική κοινοπραξία Vinci Airports και Aktor Παραχωρήσεις Α.Ε να μην έχει πει την τελευταία της λέξη όπως φαίνεται και από τις συναντήσεις της πρώτης στο διήμερο που πέρασε.

Η μόνιμη εγκατάσταση της Vinci στην Ελλάδα και τα μεγάλα έργα τα οποία έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας όπως η ζεύξη του Ρίου- Αντιρίου, ο οδικός άξονας Κόρινθος- Πάτρα, Μαλιακός- Κλειδί, φανερώνουν ότι η εταιρία θέλει να αποκαταστήσει τις ισορροπίες στην Ελλάδα μετά και την τελευταία «ήττα» στα περιφερειακά αεροδρόμια. Στόχος τώρα είναι το έργο κατασκευής και διαχείρισης του νέου αεροδρόμιου στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η στοχευμένη επιλογή της Γαλλίας για ενεργειακή αναβάθμιση της χώρας στο άνοιγμα της εγχώριας αγοράς έρευνας υδρογονανθράκων ήταν επίσης ένας από τους βασικότερους σταθμούς των συζητήσεων.

Ο πετρελαϊκός κολοσσός Total (τέταρτη εισηγημένη πετρελαϊκή στον κόσμο με κύκλο εργασιών όσο το ΑΕΠ της Ελλάδας) ήταν η πρώτη που προαγόρασε μαζί με τα ΕΛΠΕ τα πακέτα των σεισμικών της νορβηγικής PGS και στοχεύει τόσο στα κοιτάσματα του Ιονίου όσο και της Κρήτης εφόσον υπάρξει νέος γύρος παραχωρήσεων.

Το γαλλικό όμως ενδιαφέρον για την ενέργεια περιστρέφεται και γύρω από την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ - θυγατρική της ΔΕΗ. Η γαλλική EDF παρακολουθεί από την αρχή τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ και δεν έχει σκοπό να αφήσει κανένα περιθώριο να χάσει την συγκεκριμένη ενεργειακή επένδυση. Όμως και η Alstom και η SNCF, μετά και το πισωγύρισμα των Ρώσων έχουν ασκήσει τις κατάλληλες πιέσεις για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντίστοιχα.

Η έξοδος του Βαρουφάκη από το προηγούμενο κυβερνητικό σχήμα, αν και ανακούφισε τις Βρυξέλλες δημιούργησε εφιάλτες στην Lazard που στόχευε αυτή τη φορά να μπει στο σχήμα για τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου στις τράπεζες, τις ομολογιακές εκδόσεις επιχειρήσεων και κυρίως την παροχή συμβουλευτικής στο δημόσιο.

Πολλές δουλειές για τον φίλο του Φλωράκη

Οι δύο μέρες συνομιλιών έκρυβαν ανακατατάξεις και αλλαγές στις ήδη υπάρχουσες συνεργασίες ελληνικών και γαλλικών εταιριών. Αν και ο γαλλικός κολοσσός Suez Environment ως τώρα είχε πολύχρονη συνεργασία με την ελληνική ΕΛΛΑΚΤΩΡ συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα, φαίνεται πως αλλάζει εταίρο σε κάποιες τουλάχιστον από τις business που επιδιώκει.

Ο γαλλικός όμιλος διαχείρισης υδάτων και αποβλήτων έχει ήδη δείξει το ενδιαφέρον του για την παραχώρηση του μειοψηφικού ποσοστού της ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ, όμως μετά και το τελευταίο ναυάγιο της πώλησης των πλειοψηφικών ποσοστών, φαίνεται πως οι Γάλλοι βρήκαν νέο σύμμαχο στο πρόσωπο του Χρήστου Καλογρίτσα.

Ο επιχειρηματίας ο οποίος είναι και ιδιαίτερα αγαπητός από τη νέα κυβέρνηση και στο χώρο της αριστεράς λόγω της μακράς φιλίας του με τον Χαρίλαο Φλωράκη, εδώ και πολλές δεκαετίες, δραστηριοποιείται πλέον μέσω της μεσαίας κλίμακας τεχνικής εταιρείας «Τοξότης» έχοντας και την ιδιοκτησία της εταιρίας δημοσκοπήσεων GPO.

Η έκπληξη έρχεται τώρα από την SITA CZ, μεγάλη θυγατρική της Suez υπεύθυνη για τα έργα διαχείρισης αποβλήτων σε Λονδίνο και Γερμανία η οποία φέρεται να συνεργάζεται πλέον με την «Τοξότης» συμφερόντων Καλογρίτσα με την οποία και κατέβηκαν μαζί σε διαγωνισμό της Περιφέρειας της Κεντρικής-Ανατολικής Μακεδονίας για την αποκατάσταση των χωματερών σε Πολύγυρο, Κιλκίς και Ανθεμούντα.

Η Suez δάνεισε την τεχνογνωσία της στην εταιρεία του Καλογρίτσα και πολλοί βλέπουν ότι αυτό θα είναι το νέο σχήμα που θα διεκδικήσει και το 23% της ΕΥΑΘ (στον γαλλικό όμιλο ανήκει ήδη το 5,5%) και του 11% της ΕΥΔΑΠ προσπαθώντας να μην εισπράξει την κυβερνητική δυσαρέσκεια που υπάρχει για τον προηγούμενο εταίρο της.

Η προηγούμενη απόπειρα ανάληψης έργου διαχείρισης απορριμμάτων από την «Τοξότης» είχε αποτύχει σε διαγωνισμό ΣΔΙΤ της Περιφέρειας Ηπείρου, ενώ ακόμα είναι υποψήφιος για την Αλεξανδρούπολη, για την οποία έχει δώσει τα χέρια με τον επίσης Ιταλικό κολοσσό Sorain Ceccini Tecno. Οι νέες συμμαχίες του Χρήστου Καλογρίτσα για πολλούς θεωρούνται απότοκο των καλών σχέσεων που φέρεται να διατηρεί με το κυβερνητικό επιτελείο. Δεν είναι κρυφό επίσης ότι ο Χρήστος Καλογρίτσας είναι κουμπάρος του Πάνου Καμμένου.

Η γαλλική Suez είχε στο παρελθόν διεκδικήσει μαζί με την Ελλάκτωρ την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών των δύο εταιρειών ύδρευσης αλλά η απόφαση του ΣτΕ για πάγωμα του διαγωνισμού άφησε τα σχέδια στη μέση.

ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Αξιολόγηση