World Travel Monitor: Ένα στα 2 ταξίδια City Break παγκοσμίως, είναι για shopping

World Travel Monitor: Ένα στα 2 ταξίδια City Break παγκοσμίως, είναι για shopping
Οι αγορές προϊόντων, κοινώς ψώνια, αποτελούν σημαντική δραστηριότητα για ένα στα τρία ταξίδια που γίνονται στο εξωτερικό, διεθνώς, σύμφωνα με τα ευρήματα σχετικής έρευνας του World Travel Monitor, η οποία διενεργείται από την IPK International για λογαρισμό της έκθεσης ITB Berlin.


Όπως υπογραμμίζεται, από το ΣΕΤΕ, το shopping, παρά την κρίση, αποτελεί πλέον κυρίαρχη τάση στη διεθνή τουριστική αγορά και ολοένα και περισσότεροι προορισμοί ταξιδιών, ιδίως οι πόλεις, φροντίζουν να παρέχουν ελκυστικές ευκαιρίες και επιλογές για αγορές.
Σύμφωνα με την έρευνα, στην κορυφή της λίστας των χωρών οι πολίτες των οποίων πραγματοποιούν τα περισσότερα ταξίδια με βασικό στοιχείο την ευκαιρία για ψώνια, είναι η Κίνα, η Μαλαισία και η Ινδία. Πάνω από το 50% αυτών των ταξιδιωτών, θεωρεί τις αγορές βασική πτυχή ενός ταξιδιού.
Δεν είναι, όμως, μόνον οι πολίτες των μεγάλων αγορών προέλευσης τουριστών της Ασίας που αρέσκονται στις αγορές κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους σε προορισμούς του εξωτερικού.
Τα ψώνια στα ταξίδια θεωρούνται εξίσου σημαντικά και για τους πολίτες από τις χώρες της Νοτίου Αμερικής και ειδικότερα το Μεξικό, την Αργεντινή και τη Χιλή.
Για τους πολίτες των ΗΠΑ, το ποσοστό είναι χαμηλότερο, γύρω στο 30% όσων ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
Στην Ευρώπη, τα ψώνια κατά τη διάρκεια ταξιδιών στο εξωτερικό, είναι πολύ αγαπητή δραστηριότητα για τους Φινλανδούς, τους Γερμανούς, τους Γάλλους, τους Σουηδούς και τους Ρώσους.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για ψώνια εντοπίζονται στη Δυτική Ευρώπη, στην Ασία και στις ΗΠΑ.
Στη Δυτική Ευρώπη, κορυφαίες επιλογές αναδεικνύονται η Μ. Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία.
Μεταξύ των βασικών μορφών τουρισμού και διακοπών, οι αγορές είναι πρωτεύουσα δραστηριότητα και ένα από τα τρία πιο σημαντικά κίνητρα επιλογής προορισμού, στο City Break. Σε διεθνές επίπεδο, το 50% των τουριστών που επισκέπτονται πόλεις θεωρούν τα ψώνια πολύ σημαντικό στοιχείο ενώ για τους τουρίστες από τις ασιατικές χώρες, το ποσοστό εκτινάσσεται στο 80%.
Ακόμα, όμως και στα ταξίδια παραθερισμού ή “ήλιου και θάλασσας”, ένας στους τρεις τουρίστες θεωρεί τη δυνατότητα να κάνει αγορές, σημαντική.
Ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, το shopping είναι εξίσου δημοφιλές και αρεστό σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, ανεξαρτήτως μόρφωσης, εισοδηματικής τάξης και αγοραστικής ισχύος.
Η μόνη διαφορά που εντοπίζει η έρευνα σε αυτό το πεδίο, είναι ότι οι γυναίκες ψωνίζουν πολύ περισσότερο από τους άντρες, κατά τη διάρκεια των διακοπών…

Σχετικά αξίζει να διαβάσετε μια παλαιότερη εργασία του Πανεπιστημίου Πειραιά με τίτλο "Η Αθήνα ως City Break προορισμός"

Αξιολόγηση