Αιφνιδιαστική τροπολογία για το Αγγελιόσημο: Τι αλλάζει

Αιφνιδιαστική τροπολογία για το Αγγελιόσημο: Τι αλλάζει
Αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς φέρνει τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας.

Με αυτήν αναθεωρείται ο τρόπος τιμολόγησης των διαφημίσεων, επέρχονται αλλαγές στο αγγελιόσημο. Ητροπολογία κατατέθηκε από τους υπουργούς Οικονομικών Γ. Χαρδούβελης, Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης και Υγείας Μάκης Βορίδης.

Συγκεκριμένα:
* Με την τροπολογία αλλάζει από 1η-1-2015 ο τρόπος τιμολόγησης. Καθιερώνεται ηαπευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)που καταχωρίζουν, εκπέμπουν ή προβάλλουν διαφημίσεις και καταργείται πλήρως η δυνατότητα τιμολόγησης σε διαφημιστική εταιρεία. Παράλληλα καταργείται κάθε δυνατότητα παροχής πίστωσης, δωρεάν χρόνου ή οποιασδήποτε άλλης επιβράβευσης σε διαφημιστική εταιρεία ή σε εταιρεία που μεσολαβεί για την πραγματοποίηση διαφημιστικής προβολής.

* Προβλέπεται ότι η αμοιβή διαφημιστών και επιχειρήσεων που μεσολαβούν για τη διαφήμιση βαρύνειαποκλειστικάτον διαφημιζόμενο και σε καμία περίπτωση το Μέσο και παράλληλα απαγορεύεται η καταβολή από το Μέσο οποιασδήποτε παροχής, σε είδος ή και δωρεάν, επιστροφή, επιβράβευση (χρηματική ή μη) ή άλλη άμεση και έμμεση αμοιβή σχετικά με οποιεσδήποτε υπηρεσίες προβολής που παρέχουν στο Μέσο τα ανωτέρω πρόσωπα.

* Ταυτόχρονα αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του αγγελιόσημου, του ειδικού φόρου και του ΦΠΑ προκειμένου, όπως σημειώνεται, αυτά να υπολογίζονται επί της πραγματικής τιμής που τιμολογείται από το Μέσο στο διαφημιζόμενο.

* Διευκολύνει τιςσυγχωνεύσειςστο χώρο των ΜΜΕ καθώς επανακαθορίζονται ποιες (οριζόντιες ή κάθετες) συμπράξεις ΜΜΕ δεν εμπίπτουν στις σχετικές απαγορεύσεις (παρ. 7 β του άρθρου 3 του ν. 3592/2007 [Α' 161]), προκειμένου όπως αναφέρεται να καταστεί δυνατό στα ηλεκτρονικά μέσα να πραγματοποιούν οικονομίες κλίμακας (όπως με τη χρήση κοινών στούντιο ή με την ίδρυση κοινής εταιρείας παραγωγής) τηρώντας πάντοτε την ισχύουσα νομοθεσία περί ανόθευτου ανταγωνισμού.

Μάλιστα παρέχεται η δυνατότητασυνυπολογισμούστο ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να απασχολείται από τηλεοπτικούς σταθμούς, των εργαζομένων σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις (όμιλος) που αποτελούν έντυπο ή ηλεκτρονικό ΜΜΕ. Τέλος, επανακαθορίζεται η έννοια της δεσπόζουσας θέσης στο χώρο των media

Με τις αλλαγές στον τρόπο τιμολόγησης των διαφημίσεων επιχειρείται να σταματήσουν στρεβλώσεις του παρελθόντος κατά τις οποίες διαφημιστικές εταιρείες που χρεοκόπησανδεν πλήρωσαν ποτέτα ΜΜΕ για τις διαφημιστικές τους καταχωρίσεις ακόμα και σε περιπτώσεις όπου είχαν ήδη εισπράξει τα σχετικά ποσά από τους πελάτες τους.

Η τροπολογία, ωστόσο, προκαλεί αντιδράσεις στη διαφημιστική αγορά, τόσο ως προς το περιεχόμενό της, όσο και ως προς το μικρό χρονικό περιθώριο που αφήνει (πρακτικά φτάνει ως τις 31 Μαρτίου 2015) προκειμένου να γίνει η μετάβαση στο νέο καθεστώς. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στην εσωτερική λειτουργία των διαφημιστικών, αλλά και σε επίπεδο διάρθρωσης των συμφωνιών που έχουν με τους πελάτες τους.

Να σημειωθεί ότι η τροπολογία κατατέθηκε με διαδικασίες εξπρές και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στη συνοδευτική έκθεση «τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια εντός των οποίων ζητήθηκε η σύνταξη της έκθεσηςδεν επέτρεψαντην ολοκληρωμένη επεξεργασία της τροπολογίας και την εκτίμηση των οικονομικών αποτελεσμάτων».

Διαβάστε την τροπολογία εδώ

ΣΥΡΙΖΑ

Την απόσυρση της τροπολογίας που ρυθμίζει ζητήματα συγχωνεύσεων στον χώρο των media και διαφήμισης ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Όπως ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Παναγιώτης Κουρουμπλής, το προεδρείο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «αναγκάστηκε σήμερα να ζητήσει από τον πρόεδρο της Βουλής, την παρέμβασή του για να ανακληθεί η συζήτηση και να αποσυρθεί η διάταξη, με το σκεπτικό ότι η τροπολογία δεν έχει σχέση με το νομοσχέδιο στο οποίο κατατέθηκε» και επειδή «είναι μια διάταξη χαριστική και προκλητική».

Αξιολόγηση