Εκπτώσεις. Τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής
H περίοδος των εκπτώσεων δίνει την δυνατότητα στον καταναλωτή να καλύψει τις ανάγκες του με φθηνές και καλές αγορές, αρκεί να αξιοποιήσει σωστά αυτή την περίοδο για να μην βρεθεί διπλά χαμένος.
Ετσι με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων την Παρασκευή 15 Ιουλίου οι οποίες θα διαρκέσουν έως την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011, το fpress.gr σας παρουσιάζει αυτά που πρέπει να γνωρίζετε, να προσέχετε και να αποφύγετε για να πετύχετε καλές αγορές.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
- Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τιςατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
- Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόνταδεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
- Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούνότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
- Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, τωνευκαιριών των εκπτώσεων.
- Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης πουίσως είναι και πλασματικό.
- Να θυμούνται ότι στα προϊόντα που είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές.
- Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
- Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο.
- Όχιστην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
- Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ήπιστωτικές κάρτες, πόσες και ποιου ποσού είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο(ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεταιαν αυτά πληρωθούν με πιστωτική κάρτα.
- Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θαπληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
- Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη ,την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης πουμπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδοςεκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις τουεμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή ηεπιστροφή των χρημάτων.
Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές
- Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.
- Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα, με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.
- Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές , την αρχική και την τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).
πηγή: ΕΚΠΟΙΖΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Απογοητευμένοι οι έμποροι από τις χειμερινές εκπτώσεις: 7στις10 επιχειρήσεις με χειρότερες πωλήσεις
Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών δείχνει μείωση του τζίρου της περιόδου των εκπτώσεων σε σύγκριση…
Ακρίβεια: Πότε «κόβονται» προσφορές και προωθητικές ενέργειες για 12 κατηγορίες προϊόντων
Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε αρχίζουν – Ποια Κυριακή τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Νέα πρόστιμα 940.000 ευρώ σε 5 μεγάλες αλυσίδες για εκπτώσεις «μαϊμού»
Σύμφωνα με το υπουργείο παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος των καταναλωτών δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές.
«Καλάθι Τραπεζών» ζητά ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας - Προβληματίζει ο χαμηλός τζίρος των εκπτώσεων
Ένας στους δυο εμπόρους δήλωσε ότι ο τουρισμός είχε μηδενική συμβολή στον τζίρο
Πρόστιμα 1.440.000 ευρώ για πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις – Τι δήλωσε ο Κ. Σκρέκας
Παραπλανητικές πρακτικές εις βάρος των καταναλωτών δεν γίνονται ανεκτές
Social media και smart phones αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο - Πωλήσεις 100 δισ. ευρώ στη ΝΑ Ευρώπη
Το 89% της επισκεψιμότητας σήμερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των χωρών της Βαλκανικής προέρχεται από τα…
Στροφή σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα από τους καταναλωτές
Συνεχίζουν σταθερά να κερδίζουν θέση στο καλάθι και τα ελληνικά προϊόντα
Πόσο επηρεάζει η νηστεία της Σαρακοστής τις πωλήσεις των τροφίμων; - Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ
Το 3% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές…
Έπεσαν έως και 42 % σε σχέση με τον Ιανουάριο τα «πράσινα» τιμολόγια ρεύματος του Μαρτίου
Επιστροφή των τιμών σε προ κρίσης επίπεδα
Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση και άνοδο τιμών τον Ιανουάριο
O πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του 3%.
Μείωση τιμών για ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο το Φεβρουάριο
H μέση τιμή για την οικιακή κιλοβατώρα μειώθηκε κατά 3%
Πρεμιέρα στις 13 Μαρτίου για το «Καλάθι της Σαρακοστής» – Ποια προϊόντα εντάσσονται στη λίστα
«Κάθε νοικοκυριό θα έχει πρόσβαση στα απαραίτητα αγαθά» δήλωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας
Ηλεκτρικό ρεύμα: Βουτιά έως 30% για το «πράσινο» τιμολόγιο τον Μάρτιο - Οι χρεώσεις ανά πάροχο
Οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να αλλάζουν προμηθευτή ή τιμολόγιο χωρίς πέναλτυ.
Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα πέφτουν οι τιμές από την 1η Μαρτίου (Πίνακες)
Oι καταναλωτές θα δουν μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα που φτάνουν έως και 18,1%
Κ. Σκρέκας: Μειώσεις τιμών έως 15% σε σημαντικές κατηγορίες προϊόντων, μετά την 1η Μαρτίου
θα δημοσιοποιηθούν οι μειώσεις στις τιμές και στο βρεφικό γάλα και σε όλες τις κατηγορίες…
Προσοχή: Ανακαλεί σοκολάτες Lacta η Mondelez - Πιθανή παρουσία ξένου σώματος
Εχει ενημερωθεί και ο ΕΦΕΤ
Τιμολόγια ρεύματος: Νέα στήριξη για δύο μήνες σε 730 χιλιάδες ευάλωτα νοικοκυριά
Τι ανακοίνωσε υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
19/03/2024 10:56
Εθνική Τράπεζα: Πρόταση εξαγοράς Tier 2 και νέο ομόλογο
19/03/2024 10:48
Social media και smart phones αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο - Πωλήσεις 100 δισ. ευρώ στη ΝΑ Ευρώπη
19/03/2024 10:45
Αφήνει τα παγωτά η Unilever – Περικοπές 7.500 θέσεων εργασίας
19/03/2024 10:28