Αντίστροφη μέτρηση για την Black Friday - Ποιες είναι οι... παγίδες

Αντίστροφη μέτρηση για την Black Friday - Ποιες είναι οι... παγίδες

Μπορεί η 23η του Νοέμβρη να φαντάζει μακρινή, ωστόσο, οι λάτρεις της τεχνολογίας, μετρούν αντίστροφα για την παραδοσιακή πλέον και στα ελληνικά δρώμενα, Black Friday.

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις μετέχουν κάθε χρόνο στο «κόλπο» και οι καταναλωτές τρίβουν από χαρά τα χέρια τους. Πρωτοπόροι θα είναι για μία ακόμα φορά οι τεχνολογικοί κολοσσοί, που θα βάλουν πλάτη στα καταστήματα τεχνολογίας, έτσι ώστε να ρίξουν θεαματικά τις τιμές της λιανικής, για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.

Ταμπλέτες, φορητοί υπολογιστές και φυσικά πρώτα και καλύτερα τα κινητά τηλέφωνα, αναμένεται να έχουν την τιμητική τους και φέτος και να τραβήξουν τα βλέμματα, το ενδιαφέρον κι εν κατακλείδι τα χρήματα των καταναλωτών.

Όπως προέκυψε από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday σημειώθηκε άνοδος των πωλήσεων, ενώ «εκτοξεύτηκαν» και οι αγορές μέσω διαδικτύου.

Χρειάζεται προσοχή

Εκτός όμως από τις μεγάλες προσφορές, η Black Friday μπορεί να έχει παγίδες και ψεύτικες προσφορές, συνεπώς οι καταναλωτές καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Σημειώνεται πως οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν τη Black Friday.

Παράλληλα, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

Στις οδηγίες για τη Black Friday επισημαίνεται ακόμη ότι οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

Σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.