Η μάχη των σούπερ μάρκετ: «Σαφάρι» καταναλωτών για τις προσφορές

Η μάχη των σούπερ μάρκετ: «Σαφάρι» καταναλωτών για τις προσφορές

Σε… σαφάρι αναζήτησης προσφορών επιδίδονται ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές για την κάλυψη των βασικών αναγκών τους. Την ίδια στιγμή, αύξηση της τάξης του 2,5% σημείωσε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το πρώτο τετράμηνο του έτους, μια τάση η οποία σύμφωνα με στελέχη των σούπερ μάρκετ διατηρήθηκε και το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, ο όγκος πωλήσεων κατά το πρώτο τετράμηνο του 2018 αυξήθηκε κατά 4,7% σε σύγκριση με το πρώτο τετράμηνο του 2017, με την τιμή ανά μονάδα όγκου να καταγράφει μείωση 0,7%. Οι αυξημένες προωθητικές ενέργειες βρίσκονται, σε μεγάλο βαθμό, και πίσω από τη μεγάλη ενίσχυση των πωλήσεων σε όγκο και κατ’ επέκταση και σε αξία των προϊόντων νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.ά.), σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε τις προηγούμενες χρονιές

Άλλωστε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών το 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.

Η στροφή στις έξυπνες αγορές επιταχύνεται, καθώς εντείνονται οι πιέσεις στην τσέπη των καταναλωτών. Έτσι το 80% των ερωτώμενων, τη χρονιά που πέρασε αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2016, ενώ το 74% δήλωσε ότι εξακολουθεί να κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ