Θερινές εκπτώσεις 2018: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Θερινές εκπτώσεις 2018: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Ξεκινούν τη Δευτέρα 9 Ιουλίου, οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και την Παρασκευή 31 Αυγούστου, ενημέρωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

 


Τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018, με προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ωράριο λειτουργίας 11:00 - 18:00.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, με βάση τη μέχρι στιγμής πορεία του μέσου κύκλου εργασιών του πρώτου τετραμήνου του έτους, που σε σύγκριση με το 2017 παρουσιάζει οριακή αύξηση 0,65%,ο τζίρος των καλοκαιρινών εκπτώσεων αναμένεται να διαμορφωθεί στα 6,06 δισ. ευρώ, θα είναι δηλαδή αυξημένος κατά 0,6 - 0,7 % σε σχέση με πέρσι

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους.

Είναι υποχρεωτική η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ προτείνεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστών έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης.

Κατά την πραγματοποίηση αγορών στο διάστημα των εκπτώσεων είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα εξής:

• Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.

• Επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από…% έως… %»).

• Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.