Πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι - Αναλυτικός πίνακας

Πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι - Αναλυτικός πίνακας

Μείωση κατά 5% παρουσιάζει φέτος το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 55,74 ευρώ, σε σχέση με τα 58,53 ευρώ το 2017.

Αυτό προκύπτει από την έκθεση-αναφορά του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το Πάσχα 2018. Βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και αφορούν τις τιμές της Μεγάλης Εβδομάδας.

Η μείωση που παρατηρείται στο μέσο κόστος του φετινού πασχαλινού καλαθιού, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι αποτέλεσμα τριών κυρίως προϊοντικών ομάδων:

Τα οπωροκηπευτικά, τα οποία παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην τιμή, οι πατάτες κατά -29%, οι ντομάτες κατά -24% και τα μαρούλια κατά -7% ως αποτέλεσμα και των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών

Προϊόντα με πολλές και έντονες προωθητικές ενέργειες όπως το αλεύρι με νέες σημαντικές μειώσεις κατά -12%, η μουστάρδα κατά -11% και τα αναψυκτικά κατά -7% (λόγω και προωθητικών ενεργειών στο προϊόν).

Προϊόντα με αύξηση στην έμμεση φορολογία την προηγούμενη 3ετία (είτε με την αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 24% είτε με ειδικούς φόρους κατανάλωσης) τα οποία εμφανίζουν διόρθωση μετά από προηγούμενες αυξήσεις όπως το κρασί και η μπύρες με μείωση κατά -9% και -5% αντίστοιχα και το τσουρέκι κατά -12%.

Η τιμή του αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στις ίδιες τιμές περίπου με το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού την Μεγάλη εβδομάδα αναμένεται να είναι μειωμένη σε σχέση με το 2017 κατά -1% στα 5,90ευρώανά κιλό και η τιμή του Κατσικιού κατά -1% στα 6,75 ευρώ

ανά κιλό. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν εμπεριέχουν τις προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.

1.0
Αξιολόγηση