Σούπερ μάρκετ: Κερδίζουν έδαφος τα επώνυμα προϊόντα

Τι ψωνίζουν οι καταναλωτές

Σούπερ μάρκετ: Κερδίζουν έδαφος τα επώνυμα προϊόντα


Ψήφο εμπιστοσύνης δίνουν οι καταναλωτές στα επώνυμα προϊόντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI μερίδιο εξακολουθούν να χάνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τάση που παρατηρείται από το 2015. Ειδικότερα, το 2017 το μερίδιό τους υποχώρησε σε 16,3% από 16,5% το 2016 και 18% το 2015. Ωστόσο, ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 0,7% το 2017 σε σύγκριση με το 2016, ακολουθώντας τη γενικότερη ενίσχυση του τζίρου των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 2,3% το 2017, σε σύγκριση με το 2016. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε με μεγαλύτερο ρυθμό από αυτόν της αξίας πωλήσεων, κατά 3,4%, όμως οι τιμές ανά μονάδα υποχώρησαν σε ετήσια βάση κατά 1,1%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε βάθος εξαετίας αυτή είναι η πρώτη φορά που ο τζίρος των σούπερ μάρκετ εμφανίζει θετικό πρόσημο για το σύνολο μιας χρονιάς. Το 2016 καταγράφηκε πτώση σε σύγκριση με το 2015 κατά 6,5%, το 2015 η μείωση σε σύγκριση με το 2014 ήταν 2,1%, το 2014 η κάμψη των πωλήσεων είχε περιορισθεί κατά 1,4%, το 2013 ο τζίρος υποχώρησε σε σύγκριση με το 2012 κατά 3,5%, ενώ το 2012 η μείωση ήταν της τάξεως του 3,4% σε σχέση με πριν από έναν χρόνο.

Η βελτίωση των αποτελεσμάτων του κλάδου συνολικά, αλλά την ίδια ώρα, όμως, η καταλυτική επίδραση των προσφορών στον περιορισμό της περαιτέρω ενίσχυσης του τζίρου, είναι ακόμη πιο ευδιάκριτη στα επιμέρους στοιχεία για την εξέλιξη των πωλήσεων στις βασικές κατηγορίες προϊόντων.

Σε σύνολο 11 κατηγοριών, μείωση της αξίας πωλήσεων καταγράφουν μόλις τρεις. Πρόκειται για την κατηγορία των απορρυπαντικών και καθαριστικών (-1,3% σε σύγκριση με το 2016), των ειδών προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (επίσης μείωση 1,3%) και των ειδών προσωπικής υγιεινής (-1,2%). Ο όγκος πωλήσεων αυτών των κατηγοριών αυξήθηκε το 2017, σε σύγκριση με το 2016, κατά 0,9%, 2,2% και 2,4%, αντιστοίχως. Η διαφορά αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι πρόκειται για τρεις κατηγορίες όπου πραγματοποιούνται μεγάλες σε έκπτωση και χρονική διάρκεια προσφορές σχεδόν στο σύνολο των ειδών.

Αξιολόγηση