«Καλπάζουν» οι online αγορές - Ποια προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές

Στη χώρα μας λειτουργούν πλέον 7.000 επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πωλήσεων

«Καλπάζουν» οι online αγορές - Ποια προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές

Όλο και πιο πολύ εμπιστεύονται οι Έλληνες καταναλωτές το διαδίκτυο για τις αγορές τους και τα νούμερα για τις συναλλαγές αυτές έχουν αρχίσει και ανταποκρίνονται σε αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης, αν και ακόμα απέχουν από το να χαρακτηριστούν ίδια.

Την ίδια στιγμή, τους καταναλωτές έξω από τα φυσικά καταστήματα ευελπιστούν να βγάλουν τα επόμενα χρόνια οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, καθώς η ψηφιοποίηση και η διείσδυση της τεχνολογίας με νέες εφαρμογές αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς και παρέχει νέες δυνατότητες.

Ήδη το 2017 περίπου 3,5 εκατομμύρια Ελληνες επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους διαδικτυακά. Στη χώρα μας λειτουργούν πλέον 7.000 επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, από το οποίο οι έλληνες καταναλωτές κάνουν το 75% των ηλεκτρονικών αγορών τους. Ομως στο σύνολο του τζίρου οι διαδικτυακές αγορές είναι χαμηλά.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων και υπηρεσιών που έχει πραγματοποιηθεί φέτος εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 4,5 και 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, όταν το 2016 ήταν 4 δισ. ευρώ.

Δύο στους δέκα άρχισαν τις διαδικτυακές αγορές τους το 2017, γεγονός το οποίο σχετίζεται με την αυξητική τάση που ξεκίνησε με την επιβολή capital controls, αλλά και τη μεγάλη πλέον γκάμα και ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ενας δεύτερος λόγος είναι η αύξηση των ώριμων διαδικτυακών αγοραστών, καθώς πλέον το 31% πραγματοποιεί μία στις δύο συνολικές αγορές του μέσω Ιντερνετ από 25% που ήταν το 2015. Τρίτος λόγος είναι ότι πλέον 7 στους 10 online καταναλωτές πραγματοποιούν πάνω από το 80% των αγορών τους σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα από 5 στους 10 που ήταν το 2015. Μάλιστα οι εκτιμήσεις για το 2018 είναι θετικές, καθώς το 38% των online καταναλωτών δήλωσε ότι θα αυξήσει τη συνολική αξία των αγορών του και μόλις το 20% ότι θα τις μειώσει.

Οι πόντοι επιβράβευσης δείχνουν αυξητικές τάσεις με το 30% να επιλέγει ηλεκτρονικό κατάστημα ανάλογα με το αν συμμετέχει σε κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης, με το 26% να εξαργυρώνει τους πόντους σε τακτική βάση. Η χρήση κινητού στις ηλεκτρονικές συναλλαγές έχει αρχίσει και καθιερώνεται στη συνείδηση των καταναλωτών, ενώ ένας στους τέσσερις χρησιμοποιεί καθημερινά mobile banking.

Σύμφωνα και με την έρευνα το eRetail Audit, Convert Group, το μέσο καλάθι αγορών περιέχει 34 προϊόντα, η αξία του ανέρχεται στα 88 ευρώ με ΦΠΑ και οι περισσότερες παραγγελίες γίνονται Τετάρτη και Πέμπτη.

Τι ψωνίζουν όμως περισσότερο οι e-καταναλωτές; Το 51% του φετινού τζίρου αφορά προϊόντα τροφίμων, το 17% καθαριστικά, το 16% προϊόντα καφέ-ποτών-νερού-αναψυκτικών, το 8% προϊόντα παιδικής και βρεφικής φροντίδας ενώ 5% προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής. Πως βρίσκουν το e-δίκτυο που θα ψωνίσουν οι καταναλωτές; Το 30% των παραγγελιών γίνονται από καταναλωτές που εισέρχονται απευθείας στο online κατάστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ