Συνεχίζουν να «καλπάζουν» οι online αγορές - Ποια προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Συνεχίζουν να «καλπάζουν» οι online αγορές - Ποια προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές

 Οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν με δυναμικό τρόπο τις online αγορές ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση. Σε μια δύσκολη λοιπόν καταναλωτική εποχή, με τους εμπόρους να προσπαθούν με τις προσφορές και τις εκπτώσεις να κεντρίσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των οικονομικά αποδυναμωμένων Ελλήνων καταναλωτών, οι αναλυτές της GFK τονίζουν πως σημαντική ευκαιρία είναι η προσφορά στους καταναλωτές πιο γρήγορων και εύκολων επιλογών, ώστε οι αγορές να αποτελούν μέρος του απαιτητικού προγράμματός τους, ενισχύοντας τη δυνατότητα αγοράς οπουδήποτε, οποτεδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών , ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αγγίζει πλέον τα 4 δισ. ευρώ (ανέρχεται στο 2% του ΑΕΠ), με τους online καταναλωτές να εκτιμάται ότι έχουν ξεπεράσει τα 3 εκατ.!

Την ίδια στιγμή ο αριθμός των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει υπερβεί τα 6.500, με το 80% των online καταναλωτών να έχουν ήδη πραγματοποιήσει αγορές από τα συγκεκριμένα καταστήματα.

Σημαντική ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, πέραν της γενίκευσης των συναλλαγών μέσω των πιστωτικών-χρεωστικών καρτών, δίνει και η ραγδαία εξάπλωση της χρήσης των smartphones και των tablets. Παγκοσμίως, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες (του Αpp Annie κ.λπ.) το τρίτο τρίμηνο του 2017 όλοι οι χρήστες smartphones και tablets - εκτός των κατοίκων Κίνας - πέρασαν 325 δισ. ώρες μπροστά στις οθόνες των φορητών συσκευών τους, χρόνος κατά 40% μεγαλύτερος σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.

Στην Ελλάδα, παρά την υιοθέτηση του νέου ψηφιακού (digital) τρόπου αγορών, οι καταναλωτές συνεχίζουν να χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο τις παραδοσιακές μεθόδους πληρωμών, αφού η αντικαταβολή παραμένει η δημοφιλέστερη μέθοδος. Δηλαδή, ο χρήστης παραγγέλνει κάποιο προϊόν μέσω κινητού και το πληρώνει με μετρητά μόλις το παραλάβει.

Πρόκειται για στοιχείο που μαρτυρά ότι εξακολουθεί να υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης στον τομέα της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών, κάτι που σύμφωνα με το ELTRUN οφείλεται σε δύο λόγους:

- Στον φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων τους (διαδικτυακή απάτη).

- Στην ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής κ.ά.).

Ειδικότερα, οι επιφυλάξεις των καταναλωτών στη χρήση των καρτών έχουν ως αποτέλεσμα να χάνουν χρήστες και οι έμποροι σημαντικά οφέλη. Τα κυριότερα από αυτά είναι ότι με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ