Καλαθάκι έγινε το… καλάθι της νοικοκυράς

Καλαθάκι έγινε το… καλάθι της νοικοκυράς
Την ώρα που οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται λόγω των συνεχιζόμενων περικοπών οι τιμές των προϊόντων παραμένουν υψηλές.

Ο Έλληνας καταναλωτής έχει επιδοθεί σε ένα ανελέητο κυνήγι προσφορών στα σούπερ μάρκετ προκειμένου να μειώσει το ύψος των χρημάτων που δαπανά κατά την επίσκεψή του σε κάποιο κατάστημα.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής σύμφωνα με τα οποία ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 1,7% έναντι 1,3% τον Φεβρουάριο του 2017 και -1,5% τον Μάρτιο του 2016. Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017, σε σύγκριση με τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2015 –Μαρτίου 2016, παρουσίασε μείωση 0,3% έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Η βελτίωση του πληθωριστικού δείκτη οφείλεται στους εξής κλάδους:
• Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά 1,6%
• Αλκοολούχα ποτά και καπνός 2,8%
• Ένδυση και υπόδηση 0,1%
• Στέγαση 3,6%
• Μεταφορές 8,6%
• Επικοινωνίες 2,1%
• Ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια 1,7%
Σε μηνιαίο επίπεδο, ο δείκτης τιμών παρουσίασε αύξηση 1,8% έναντι αύξησης 1,3% τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους. Η άνοδος αποδίδεται στους παρακάτω κλάδους:
• Ένδυση και υπόδηση 31,5%
• Διαρκή αγαθά, είδε νοικοκυριού και υπηρεσίες 1,1%
• Μεταφορές 2,5%
Ο μέσος δείκτης για το διάστημα Απριλίου 2016 - Μαρτίου 2017, σημείωσε μείωση 0,3% έναντι κάμψης 1,4% την αντίστοιχη περίοδο 2015 - 2016.
Σε εναρμονισμένο επίπεδο, ο ετήσιος πληθωρισμός ανήλθε στο 1,7% έναντι 1,4% τον Φεβρουάριο του 2017 και -0,7% τον Μάρτιο του 2016.

Αξιολόγηση