Πόσο θα πληρώνουμε για γάλα, φάρμακα, ρεύμα και είδη σουπερμαρκετ

Πόσο θα πληρώνουμε για γάλα, φάρμακα, ρεύμα και είδη σουπερμαρκετ
Δεν είναι μόνο η αλλαγή των συντελεστών ΦΠΑ που θα φέρουν τα πάνω κάτω στις τιμές των προϊόντων πρώτης ανάγκης, Η κυβέρνηση έχει και άλλα σχέδια πολλά από τα οποία παρουσίασε ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης.

Φυσικά, ο ΦΠΑ έχει άμεση επίπτωση. Και οι τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες κάνουν λόγο για δύο συντελεστές. Αυτό τουλάχιστον αποκάλυψε ο Γιάνης Βαρουφάκης. Ο ένας συντελεστής θα χρησιμοποιείται για τρόφιμα, φάρμακα και βιβλία και ο 2ος για όλα τα υπόλοιπα προϊόντα και υπηρεσίες. Αν λοιπόν επιβεβαιωθεί το σενάριο για ενιαίο συντελεστή ΦΠΑ στο 18%, θα υπάρξουν ανατιμήσεις που θα πονέσουν. Ποιες θα είναι αυτές; Φανταστείτε ένα συν 4% στον λογαριασμό της ΔΕΗ, αύξηση στα delivery και σε πολλά είδη που αγοράζουμε από το supermarket. Αύξηση θα υπάρξει επίσης στον λογαριασμό του νερού, στα εισιτήρια και σε δεκάδες άλλες υπηρεσίες και προϊόντα.

Αυτά όσον αφορά στον ΦΠΑ. Δεν είναι όμως μόνον αυτά. Ο κ. Βαρουφάκης, εξήγγειλε χθες μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που (υποτίθεται) ότι θα λειτουργήσουν θετικά για την τσέπη μας καθώς αποσκοπούν στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. Ποιες είναι αυτές οι μεταρρυθμίσεις;

•Η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου. Αυτό, υποτίθεται ότι θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές τόσο για τη θέρμανση όσο και για την κίνηση
•Η υιοθέτηση του γαλλικού μοντέλου διμερών συμβολαίων στη ρύθμιση του κλάδου παραγωγής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (χωρίς ωστόσο να ιδιωτικοποιεί την υπάρχουσα εταιρία παραγωγής ηλεκτρισμού). Θα σημάνει κάτι αυτό για την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος; Θα φανεί στην πράξη…
•Η απελευθέρωση των προδιαγραφών των προϊόντων (π.χ. γαλακτοκομικών προϊόντων και μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων). Το αν αυτό θα σημαίνει προϊόντα με χαμηλότερα standards και χαμηλότερη τιμή, θα φανεί επίσης στην πράξη
•Η κυβέρνηση σκοπεύει επίσης, με βάση τα όσα είπε ο κ. Βαρουφάκης, να νομοθετήσει την συμπερίληψη όλων των εκπτώσεων στα τιμολόγια του λιανικού εμπορίου (έτσι ώστε να περιορίσει την ολιγοπωλιακή δύναμη των σούπερ μάρκετ έναντι των τοπικών προμηθευτών). Ο στόχος είναι οι χαμηλότερες τιμές στο ράφι.

Αξιολόγηση