Έτσι ξεφουσκώσει ο λογαριασμός του supermarket κατά 40% (έρευνα)

Έτσι ξεφουσκώσει ο λογαριασμός του supermarket κατά 40% (έρευνα)
Οι ερευνητές του ΙΕΛΚΑ έφτιαξαν ένα «καλάθι» με 25 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Συνέκριναν τις τιμές που εντόπισαν στα ακριβότερα και φθηνότερα supermarketsκαι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο καταναλωτής που θα ψάξει να βρει το φθηνότερο, θα ξεφουσκώσει τον λογαριασμό ακόμη και κατά 40%. Δείτε πώς

Το μυστικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ είναι η σύγκριση τιμών. Μια διαδικασία η οποία πλέον μπορεί να γίνει από τον υπολογιστή μας και δεν προϋποθέτει επίσκεψη σε όλα τα supermarketτης περιοχής και εξαντλητική καταγραφή των τιμών. Αυτή τη δουλειά άλλωστε, την κάνει το e-prices.gr, η υπηρεσία του υπουργείου Εμπορίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν όχι μόνο τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα σούπερ μάρκετ προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Επιπλέον συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα σε σχέση με πριν την κρίση. Οι καταναλωτές φαίνονται να γίνονται πιο προσεκτικοί, πιο επιλεκτικοί και πιο κριτικοί σε σχέση με το παρελθόν. Η επεξεργασία των στοιχείων τιμών που παρέχει το παρατηρητήριο τιμών e-prices (των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ του Υπουργείου Ανάπτυξης από το ΙΕΛΚΑ) επιβεβαιώνουν αυτή την εικόνα.

Δείτε τον πίνακα με τα ευρήματα της έρευνας για 25 προϊόντα

Ελάχιστη

Μέγιστη

Διαφορά Μέγιστης -Ελάχιστης

M.O.

ΦΕΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ 400 γρ.

€ 4.11

€ 5.40

23.90%

€ 4.56

ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ ΣΙΚΑΛΕΩΣ 360 γρ.

€ 1.14

€ 1.56

27.08%

€ 1.27

ΑΡΑΒΟΣΙΤΕΛΑΙΟ 1 lt

€ 1.88

€ 2.64

28.96%

€ 2.15

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 2 lt

€ 6.75

€ 9.83

31.34%

€ 7.79

ΓΑΛΑ ΕΒΑΠΟΡΕ 410 γρ.

€ 0.62

€ 0.94

34.04%

€ 0.77

ΤΟΜΑΤΑΚΙ ΨΙΛΟΚΟΜΜΕΝΟ 400 γρ.

€ 0.42

€ 0.67

36.34%

€ 0.52

ΦΑΚΕΣ ΨΙΛΕΣ 500 γρ.

€ 0.96

€ 1.52

36.77%

€ 1.25

ΨΩΜΙ ΤΟΣΤ 480 γρ.

€ 1.75

€ 2.79

37.24%

€ 2.34

ΚΑΦΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ 100 γρ.

€ 0.65

€ 1.04

37.70%

€ 0.82

ΦΑΣΟΛΙΑ ΜΕΤΡΙΑ 500 γρ.

€ 1.04

€ 1.70

38.70%

€ 1.46

ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΑΓΕΛΑΔΟΣ 1 κιλό

€ 2.22

€ 3.72

40.38%

€ 3.11

ΑΦΡΟΣ ΞΥΡΙΣΜΑΤΟΣ 200-250 ml

€ 2.00

€ 3.41

41.30%

€ 2.62

ΧΥΜΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ 1 lt

€ 1.37

€ 2.35

41.81%

€ 1.83

ΓΑΛΑ 1 lt 3,5% Λιπαρά

€ 0.92

€ 1.60

42.56%

€ 1.41

ΧΥΜΟΣ ΤΟΜΑΤΑ 500 γρ.

€ 0.43

€ 0.77

44.18%

€ 0.58

ΣΑΠΟΥΝΙ 100-125 γρ.

€ 0.60

€ 1.09

44.87%

€ 0.78

ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ 500 γρ.

€ 0.45

€ 0.83

45.45%

€ 0.65

ΑΡΑΚΑΣ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟΣ 1 κιλό.

€ 1.79

€ 3.36

46.67%

€ 2.38

ΡΥΖΙ ΓΛΑΣΕ 500 γρ.

€ 0.73

€ 1.44

49.25%

€ 1.08

ΠΟΥΡΕΣ ΠΑΤΑΤΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ 250 γρ.

€ 1.13

€ 2.27

50.18%

€ 1.67

ΓΑΛΑ 1 lt <1,5% Λιπαρά

€ 0.91

€ 1.85

50.90%

€ 1.44

ΑΛΕΥΡΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ 1 κιλό

€ 0.78

€ 1.61

51.71%

€ 1.26

ΧΛΩΡΟΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ 750 ml

€ 0.71

€ 1.63

56.65%

€ 0.99

ΜΕΛΙ 450-500 γρ.

€ 3.07

€ 7.11

56.80%

€ 5.35

ΦΑΣΟΛΑΚΙΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ 1 κιλό.

€ 1.51

€ 3.56

57.56%

€ 2.52

Σύνολο

€ 37.93

€ 64.68

41.35%

€ 50.60

Τα στοιχεία του πίνακα αφορούν συνολικά στο Α’ εξάμηνο του 2013 και παρουσιάζουν το εύρος των τιμών συγκρίνοντας μέγιστη και την ελάχιστη τιμή σε όλα τα διαθέσιμα καταστήματα και σε όλα τα διαθέσιμα προϊόντα ίδιου τύπου, επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας. Π.χ. όλα τα διαθέσιμα γάλατα με πλήρη λιπαρά 3,5% σε συσκευασία 1 λίτρου, ανεξάρτητα αν αυτά είναι ιδιωτικής ετικέτας, επώνυμα σε discount ή premium κατηγορία. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα για το σύνολο των 155 προϊόντων από 25 κατηγορίες ενός τυπικού καλαθιού, τα προϊόντα αυτά μπορούν να αγοραστούν σε ένα εύρος της τάξης του 41% ανάλογα με τις επιλογές και τις έξυπνες αγορές που θα κάνει ο καταναλωτής.

Με βάση αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες αναδεικνύεται ο ρόλος του σουπερ μάρκετ σαν το σημείο/κανάλι πώλησης όπου συγκεντρώνονται μεγάλος αριθμός διαφορετικών προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει διαφορετικές τιμές και ποιότητες προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στο σουπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (διαφορετικές μάρκες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαφορετικές ποικιλίες προϊόντων, διαφορετικές τιμές, διαφορετικές συσκευασίες, διαφορετικές χώρες κλπ).

Ο καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσει έως και πάνω από 40% αν:

  • Συγκρίνει τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα στο ράφι (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (το 63% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επιλέξει εκπτωτικές προσφορές και προωθητικές ενέργειες (το 83% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
  • Επισκεφτεί περισσότερα από ένα καταστήματα (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).

Με βάση και αυτά τα στοιχεία είναι πλέον εμφανής η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς πιο οργανωμένες και έξυπνες αγορές με συνεχή διερεύνηση και σύγκριση προϊόντων και τιμών. Ενώ είναι εμφανής και η ενίσχυση της επιλογής των σουπερ μάρκετ σαν τελικό κανάλι πώλησης αυτών λόγω των παρεχόμενων υπηρεσιών που βοηθούν τον έλληνα καταναλωτή σε περίοδο κρίσης.

Αξιολόγηση