Η μεγάλη "αρπαγή" στην Ελλάδα!!!

Η μεγάλη "αρπαγή" στην Ελλάδα!!!
Σε μια Ελλάδα που μαστίζεται από την ύφεση και την ανεργία, πολίτες με κουτσουρεμένους μισθούς και συντάξεις, καλούνται για μια ακόμη φορά να χρυσοπληρώσουν προϊόντα τα οποία στην υπόλοιπη Ευρώπη πωλούνται κατά πολύ φθηνότερα.

Σύμφωνα με το εξαιρετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ", ίδια εταιρεία, ίδιο προϊόν, ίδια εξυπηρέτηση, στην ακριβότερη τιμή της Ευρώπης. Ο λόγος για την ΙΚΕΑ, που φαίνεται ότι έχει χωρίσει τις δραστηριότητες της, σε χώρες και πορτοφόλια πολλών ταχυτήτων, με τα ελληνικά υποκαταστήματα της να κατέχουν την πρωτιά στα ακριβότερα καταστήματα του ευρωπαϊκού νότου, μια από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη αλλά και την ένατη θέση παγκοσμίως. Ενδεικτικό είναι πως ακόμη και με μια απλή σύγκριση των προϊόντων του καταλόγου της ΙΚΕΑ για το 2013 με καταλόγους άλλων χωρών, ο καταναλωτής θα αντιληφθεί πως θα κληθεί να πληρώσει τα περισσότερα προϊόντα κατά πολύ ακριβότερα.

Οι φωτογραφίες από τον ελληνικό και γερμανικό κατάλογο είναι ενδεικτικές των διαφορών. Μια από τις μεγαλύτερες αποκλίσεις εμφανίζεται στην επαγωγική εστία FOLKLIG, η οποία στη χώρα μας κοστίζει 599 περίπου 300 παραπάνω από ότι στα ΙΚΕΑ Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας. Στα είδη μπάνιου, ο νιπτήρας GODMORGON με το ντουλάπι ODENSVIK κοστίζουν στην Ελλάδα 239, τουλάχιστον 50 περισσότερα από ότι στις υπόλοιπες χώρες. Το τραπέζι STORNAS, που στην Ελλάδα κοστίζει 359, έχει μέση τιμή σε όλες τις υπόλοιπες χώρες τα 277 , το τρόλεϊ MOLGER, κοστίζει σε όλες τις υπόλοιπες χώρες 49,90, ενώ στην Ελλάδα η τιμή του είναι 69€. Για το χαλί ABORG, στην ελληνική ΙΚΕΑ η τιμή είναι 49 ευρώ ενώ η μέση τιμή στις αγορές των υπολοίπων χωρών δεν ξεπερνά τα 34 ευρώ. Ομοίως μεγάλες όμως είναι και οι διαφορές σε εκατοντάδες νέα προϊόντα, όπως η σειρά με τα έπιπλα υπνοδωματίου BRUSALI,οι ψησταριές KLASEN, τα μαξιλάρια HALLO,κ.α.

ΕΛΛΑΔΑ

ΓΑΛΛΙΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

ΕΛΛΑΔΑ

ΓΑΛΛΙΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

  • GODMORGON/ ODENSVIK

Νιπτήρας και ντουλάπι νιπτήρα (κατάλογος 2013-σελ 84.)

Ελλάδα : 239 €

Γερμανία : 189 €

Γαλλία: 221 €

Ιταλία : 179

Ισπανία : 169 €

Πορτογαλία :209€

  • FOLKLIG

Επαγωγική εστία με booster, μαύρο

Ελλάδα : 599€

Γερμανία : 299 €

Γαλλία: 279 €

Ιταλία : 279

Ισπανία : 299 €

Πορτογαλία: 269€

  • BRUSALI

Σκελετός κρεβατιού, λευκό

Ελλάδα :139€

Γερμανία : 119 €

Γαλλία: 130

Ιταλία : 119

Ισπανία : 99 € (καφέ)

Πορτογαλία;: 99 € (καφέ)

  • FALSTER

Καρέκλα με μπράτσα, γκρι


Ελλάδα: 65€

Γερμανία : 49 €

Γαλλία: 55

Ιταλία : 60

Ισπανία : 55 €

Πορτογαλία: 54

  • MOLGER

Tρόλεϋ

Ελλάδα: 69€

Γερμανία : 49 ,9€

Γαλλία: 49 ,9€

Ιταλία : 49 ,9€

Ισπανία : 49 ,9€

Πορτογαλία: 49 ,9€

ABORG
Χαλί, ψηλό πέλος, ροζ

Ελλάδα: 49€

Γερμανία : 39 €

Γαλλία: 37,9

Ιταλία : 29,99

Ισπανία : 31,99 €

Πορτογαλία: 32,99 €

Γιατί;

Ουδείς – εκτός από την ίδια την εταιρεία- μπορεί να αντιληφθεί γιατί ενώ η Ελλάδα είναι η χώρα που μαστίζεται όσο καμία άλλη από την οικονομική κρίση, οι πολίτες της καλούνται να πληρώσουν τα προϊόντα ΙΚΕΑ κατά πολύ ακριβότερα. Τα μεταφορικά δεν είναι καθώς θα έπρεπε να συμβαίνει το ίδιο και με την γειτονική Ιταλία -άλλωστε τα περισσότερα προϊόντα ΙΚΕΑ κατασκευάζονται σε χώρες της Ασίας- θέμα φορολογίας δεν τίθεται καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι διαφορές ξεπερνούν ακόμα και τα 200 ευρώ. Οπότε; Άνθρωποι της αγοράς, που γνωρίζουν πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας των πολυεθνικών, εξηγούν στα «Π» πως το σκεπτικό της IKEA (με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά θεωρείται «marketleader» , δηλαδή απολαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο, με πωλήσεις υψηλότερες από κάθε ανταγωνιστή) είναι το «όσο και να κοστίζουν, πάλι από εδώ θα αγοράσουν» δηλαδή η «εκμετάλλευση» της κυριαρχίας στον κλάδο που έχει ως αποτέλεσμα την υπερτιμολόγηση των προϊόντων, χωρίς την ανησυχία για αντιδράσεις καθώς η προτίμηση και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών θεωρείται δεδομένη. Στο παρελθόν όταν το διαδίκτυο είχε κατακλειστεί από παρόμοια σχόλια που αφορούσαν τις διαφορές των τιμών από χώρα σε χώρα η ΙΚΕΑ Ελλάδος είχε εκδώσει σχετικό δελτίο τύπου όπου μεταξύ άλλων τόνιζε πως «Οι τιμές των προϊόντων ΙΚΕΑ διαφέρουν από χώρα σε χώρα διότι καθορίζονται από τις συνθήκες του τοπικού ανταγωνισμού ανάλογα με το προϊόν». Σε μια πιο ελεύθερη μετάφραση δηλαδή, τα προϊόντα στην ΙΚΕΑ Ελλάδος είναι ακριβότερα γιατί η ίδια η ελληνική αγορά είναι ακριβότερη(!) Παράλληλα, στο ίδιο δελτίο τύπου η ΙΚΕΑ έκανε λόγο για «επιλεκτική και μερικές φορές σκόπιμη ή ακόμα και κακοπροαίρετη σύγκριση τιμών συγκεκριμένων προϊόντων» χωρίς όμως να δοθεί απάντηση στο απλό και προφανές, δηλαδή γιατί αυτά τα «συγκεκριμένα» προϊόντα είναι ακριβότερα από ότι στις άλλες χώρες. Παράλληλα η εταιρεία δεσμεύτηκε ώστε «οι τιμές των προϊόντων ΙΚΕΑ στην Ελλάδα και την Κύπρο να είναι οι χαμηλότερες στην αγορά».

ΙΚΕΑ Ελλάδος : 5η ακριβότερη παγκοσμίως

Το φαινόμενο βέβαια των εντοπισμένων σημαντικών διαφορών στην τιμή των προϊόντων IKEA από χώρα σε χώρα δεν έχει να κάνει μόνο με την ελληνική πραγματικότητα (αν και δυστυχώς η χώρα μας βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των ακριβότερων προϊόντων IKEA παγκοσμίως). Η IKEA είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες πώλησης επίπλων και προϊόντων σπιτιού σε όλο τον κόσμο και η δημοτικότητα που απολαμβάνουν τα προϊόντα της επιτρέπει την ενδελεχή σύγκριση τιμών. Σύμφωνα με τη βρετανική ιστοσελίδα idealo (ειδικεύεται στις στατιστικές αναλύσεις εμπορίου και συνέκρινε τις τιμές 40 προϊόντων ΙΚΕΑ σε όλο τον κόσμο) η Ελλάδα κατέχει την 8η θέση στην κατάταξη των ακριβότερων καταστημάτων IKEA παγκοσμίως. Πρώτη έρχεται η Αυστραλία, ακολουθεί η Δομινικανή Δημοκρατία ενώ ο κατάλογος συμπληρώνεται με χώρες όπως η Ιαπωνία η Ρωσία και η Σιγκαπούρη. Όσον αφορά στη Δυτική Ευρώπη, Η Ελλάδα, η Κύπρος και το Ηνωμένο βασίλειο είναι οι χώρες με τις ακριβότερες τιμές ΙΚΕΑ .

Στον αντίποδα τις φθηνότερες τιμές IKEA στον κόσμο απολαμβάνουν οι κάτοικοι της Πολωνίας, ενώ η δεύτερη φθηνότερη χώρα είναι η Σλοβακία με περίπου 12% υψηλότερες τιμές από ό, τι στην Πολωνία. Εντύπωση βέβαια προκαλεί ότι, παρά το γεγονός ότι η Γερμανία είναι μια από τις ισχυρότερες χώρες της Ευρώπης, οι τιμές των προϊόντων ΙΚΕΑ στη χώρα είναι από τις πέντε φθηνότερες στον κόσμο. Στην Αυστραλία πάντως –που βρίσκεται στην κορυφή των ακριβότερων προϊόντων ΙΚΕΑ- οι αντιδράσεις των καταναλωτών για την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας οδήγησαν στην δημιουργία ενός ολόκληρου καταναλωτικού κινήματος με συνεχείς αναφορές στα μέσα ενημέρωσης της χώρας και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από τα καταστήματα.

Αξιολόγηση