Δεν πληρώνουμε τα υφιστάμενα χαράτσια και βάζουν καινούργια –Ολόκληρος ο κατάλογος

Δεν πληρώνουμε τα υφιστάμενα χαράτσια και βάζουν καινούργια –Ολόκληρος ο κατάλογος
Μέσα σε μόλις έναν μήνα, τον Φεβρουάριο, αφήσαμε απλήρωτους φόρους συνολικού ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Όμως το υπουργείο Οικονομικών δεν πτοείται. Ετοιμάζεται να στείλει εκκαθαριστικά και ειδοποιητήρια φορτώνοντάς μας με ακόμη 12 υποχρεώσεις. Ολόκληρος ο κατάλογος έχει ως εξής:

1. Φόρος εισοδήματος 2012

Η ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων λήγει στις 30/06 (αν δεν υπάρξει παράταση καθώς ακόμη δεν έχουν εγκρίνει ούτε τα έντυπα) οπότε θα εκκαθαριστικά θα αρχίσουν να ταχυδρομούνται από το τέλος Ιουλίου. Μεγάλες επιβαρύνσεις θα κρύβουν τα εκκαθαριστικά για τους χαμηλόμισθους οι οποίοι κινδυνεύουν να πέσουν θύματα των τεκμηρίων. Αυξημένη επιβάρυνση, θα προκύψει και λόγω της υποχρεωτικής αναγραφής όλων των εισοδημάτων στις φορολογικές δηλώσεις. Θα υποχρεωθούμε να δηλώσουμε και τους τόκους των καταθέσεων επί των ύψος των οποίων θα υπολογιστεί και εισφορά αλληλεγγύης με συντελεστή 1-4% ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος.

2. Τέλος επιτηδεύματος

Ο λογαριασμός για περίπου ένα εκατομμύριο επιτηδευματίες και ελεύθερους επαγγελματίες θα φτάσει και αυτός μέσω του εκκαθαριστικού του 2013. Το τέλος για τους ελεύθερους επαγγελματίες ανεβαίνει στα 650 ευρώ (από 500 το 2012) και θα το πληρώσουν όσοι είχαν ενεργή επαγγελματική δραστηριότητα μέχρι και το τέλος του 2012. Για τις επιχειρήσεις, το τέλος θα είναι ακόμη και διπλάσιο (600 ευρώ αντί για 300 ευρώ για κάθε υποκατάστημα και 1000 ευρώ για κάθε νομικό πρόσωπο).

3. ΕΕΤΗΔΕ 2012

Μέχρι τον Ιούνιο θα έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του τέλους ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών για το 2012. Εκκρεμούν –για τα περισσότερα νοικοκυριά- δύο δόσεις. Η πρώτη έρχεται αυτές τις ημέρες μαζί με την κατανάλωση ρεύματος της χειμερινής περιόδου με αποτέλεσμα το τελικό ποσό να έχει εκτοξευτεί στα ύψη.

4. ΕΕΤΗΔΕ 2011

Εκτός από τις δόσεις του 2012, περίπου 500.000 Έλληνες εξακολουθούν να χρωστούν «χαράτσι» από το 2011.

5.Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών στην εφορία

Μέχρι το τέλος Μαίου, θα μας στείλουν από το υπουργείο Οικονομικών το εξής τελεσίγραφο: ή μπαίνετε στην ρύθμιση η οποία δίδεται για τελευταία φορά, ή ξεκινάμε κατασχέσεις. Η ρύθμιση (36 ή 48 δόσεις) αναμένεται να είναι έντοκη δηλαδή ο οφειλέτης θα εξακολουθήσει να τοκίζεται μέχρι να αποπληρώσει και το τελευταίο ευρώ της οφειλής του.

6.Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία

Στο ίδιο πλαίσιο θα κινηθεί και η διαδικασία ρύθμισης των οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία ενώ ακόμη δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο να υπάρξει κοινή ρύθμιση για τα χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.

7. Τακτοποίηση αυθαιρέτων

Υποτίθεται ότι η προθεσμία για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων λήγει στο τέλος Μαίου. Ωστόσο είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει νέα παράταση έως το φθινόπωρο καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος ετοιμάζει νέο νομοσχέδιο. Και αυτή η ρύθμιση θα συνοδευτεί από κάποιο εκβιαστικό δίλημμα «ή πληρώνετε τη ρύθμιση ή πληρώνετε βαριά πρόστιμα καθώς θα σας πιάσουμε μέσω της ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτηρίων»

8. ΕΕΤΗΔΕ 2013

Αν τελικώς υιοθετηθεί το χαράτσι της ΔΕΗ και για το 2013, θα χρεώσει τους Έλληνες με περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά θα πρέπει να καταβληθούν μέσα στο 2013

9. ΦΑΠ 2011

Ακόμη δεν έχουν ταχυδρομηθεί τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή του φόρου τον οποίο θα καταβάλλουν όσοι την 1/1/2011 είχαν ακίνητα αξίας άνω των 200.000 ευρώ.

10. ΦΑΠ 2012

Το μόνο που αλλάζει είναι η ημερομηνία υπολογισμού του φόρου. Πληρώνουν όσοι την 1/1/2012 είχαν στο όνομά τους περιουσιακά στοιχεία αξίας άνω των 200.000 ευρώ.

11. ΦΑΠ 2013

Αν επιβληθεί χαράτσι μέσω ΔΕΗ για το 2013, θα επιβληθεί και ΦΑΠ για το 2013 με βάση την περιουσιακή κατάσταση του καθενός την 1/1/2013. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει αφενός να έχουν εισπραχτεί ο ΦΑΠ του2011 και του 2012, και αφετέρου να υποβληθούν τα έντυπα Ε9 με τις αλλαγές που επήλθαν στην ακίνητη περιουσία κατά τη διάρκεια του 2012.

12. Τέλη κυκλοφορίας

Και φέτος θα υιοθετηθεί η διαδικασία πληρωμής των τελών με το «αϋλο» σύστημα που υιοθετήθηκε πέρυσι. Οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώσουν τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο ευρώ για να διατηρήσουν τα οχήματά τους στην κυκλοφορία.

Αξιολόγηση