«Κλείδωσε» η αύξηση 10% στα εισιτήρια των ΜΜΜ - Οι νέες τιμές των εισιτηρίων

«Κλείδωσε» η αύξηση 10% στα εισιτήρια των ΜΜΜ - Οι νέες τιμές των εισιτηρίων
Την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς, λόγω αύξησης του ΦΠΑ, προανήγγειλε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο οποίος τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί στα ίδια επίπεδα η τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών.

«Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές και τις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν κάποιοι περιστασιακά ή οι τουρίστες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο Βήμα FM.

Σήμερα η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (για λεωφορεία, τρόλλευ, μετρό, ΗΣΑΠ) είναι 1,20 ευρώ και με την εφαρμογή του ΦΠΑ 23%, η τιμή θα αυξηθεί στο 1,30 ευρώ και του μειωμένου εισιτηρίου στο 0,65 ευρώ από 0,60 ευρώ. Όπως είπε ο υπουργός, «δεν γλιτώνουμε τις αυξήσεις αλλά εξετάζουμε το ενδεχόμενο να γλιτώσουμε τις κάρτες απεριορίστων μετακινήσεων».

Για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η «ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ και των περιφερειακών αεροδρομίων που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία».

Συμπλήρωσε ότι «προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων, ο οποίος είναι στην ολοκλήρωσή του, γιατί έχει βγει η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport, και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της. Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων».

«Ό Όμιλος ΟΣΕ χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει. Αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δις + 800 εκατ. ευρώ. Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο» συμπλήρωσε.

Σχετικά με την διαγωνιστική διαδικασία είπε ότι «μάλλον το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να ερωτηθεί … Να προβληματίσει αυτό όποιον πρέπει να προβληματίσει. Αυτή τη μορφή ιδιωτικοποιήσεων συμφωνήθηκε και ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό που μπήκε στη συμφωνία είναι για εννέα ιδιωτικοποίησεις να συνεχίσει το ΤΑΙΠΕΔ όπως είχε συμφωνηθεί, και για τους διαγωνισμούς που είχαν συμφωνηθεί. Αυτό έχει επιβληθεί στη χώρα και το σχόλιο το δικό μου – τα έλεγα στο παρελθόν και τα λέω και σήμερα – είναι πως δεν είναι ο βέλτιστος τρόπος διαγωνισμού και για να πάρει χρήματα η χώρα και για να γίνει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας».

Αξιολόγηση