Κερδίζει έδαφος η εργασία σε ψηφιακή πλατφόρμα

Κερδίζει έδαφος η εργασία σε ψηφιακή πλατφόρμα

 

Τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσονται πολλαπλές ψηφιακές πλατφόρμες (Airbnb, Uber, κλπ) που παρουσιάζονται ως νέοι τύποι μεσάζοντες μεταξύ των πελατών και των όσων προσφέρουν εργασία.

Δεν είναι λίγοι όσοι αποφασίζουν να συμπληρώσουν το εισόδημά τους απασχολούμενοι σε κάποια ιντερνετική πλατφόρμα, ενώ αρκετοί φαίνεται ότι εισπράττουν μεγάλο μέρος του εισοδήματός τους από ανάλογη απασχόληση.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με τους εργαζομένους σε ψηφιακές πλατφόρμες στην Ευρώπη, την οποία συνέταξαν το Κοινό Κέντρο Ερευνών και το Κέντρο Επιστήμης και Τεχνογνωσίας της Επιτροπής κατά μέσο όρο το 10% του ενήλικου πληθυσμού έχει χρησιμοποιήσει διαδικτυακές πλατφόρμες για την παροχή κάποιου είδους υπηρεσιών.

Ωστόσο, ποσοστό μικρότερο από το 8% κάνει αυτό το είδος εργασίας με κάποια συχνότητα και λιγότερο από το 6% ξοδεύει σημαντικό χρονικό διάστημα (τουλάχιστον 10 ώρες την εβδομάδα) ή κερδίζει σημαντικό εισόδημα (τουλάχιστον το 25%) από τις πλατφόρμες.

Η έρευνα δείχνει ότι ο μέσος εργαζόμενος σε ψηφιακές πλατφόρμες είναι νέος, άνδρας και εκπαιδευμένος σε έναν βαθμό, ενώ το ποσοστό των γυναικών μειώνεται καθώς αυξάνεται η ένταση της εργασίας.

Το καθεστώς απασχόλησης των εργαζομένων σε online πλατφόρμες, πάντως, είναι ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα.

Οσον αφορά το τι είδους υπηρεσίες παρέχονται και συντονίζονται μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας, μπορούν να διακριθούν σε υπηρεσίες που εκτελούνται ψηφιακά ή υπηρεσίες που εκτελούνται επί τόπου.

Κατά μέσο όρο, οι μισοί εργαζόμενοι στην πλατφόρμα εκτελούν τόσο ψηφιακές υπηρεσίες όσο και υπηρεσίες επί τόπου.

Αξιολόγηση