Πώς να φτιάξετε το προφίλ σας στα social media για να βρείτε δουλειά

Πώς να φτιάξετε το προφίλ σας στα social media για να βρείτε δουλειά
Γνωρίζατε ότι 1 στους 2 διευθυντές προσωπικού, μόλις λάβει ένα βιογραφικό, χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να «ερευνήσει» το ποιόν του υποψήφιου εργαζόμενου, ενώ 1 στους 3 έχει απορρίψει υποψήφιο λόγω της διαδικτυακής συμπεριφοράς του;

Τα παραπάνω και άλλα πολλά γύρω από το ίντερντετ συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα της Focus Bari η οποία μελέτησε και μας παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο επιδρούν τα social media στη ζωή μας αλλά και στην εύρεση εργασίας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκεστο σύνολο της χώρας και αφορά ηλικίες 13 έως 70 ετών.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα,το 74% του πληθυσμού έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή, το 72% συνδέεται στο Ιnternet, το 71% διαθέτει συνδυαστικές υπηρεσίες (double play σταθερή τηλεφωνία και Ιnternet και triple play σταθερή τηλεφωνία, Ιnternet και τηλεόραση), το 58% ασχολείται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 54% έχει smarthpone (έξυπνο κινητό), ενώ το 27% έχει αγοράσει προϊόντα ηλεκτρονικά. Το 94% των χρηστών διαδικτύου το χρησιμοποιεί καθημερινά για την πληροφόρησή του, το 80% για μουσική ταινίες και παιχνίδια, το 78% για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 65% για το email και το 37% για on-line αγορές.

Ωστόσο ιδιαίτερα αποκαλυπτικά όμως είναι τα στοιχεία που δείχνουν πόσο επιδρούν τα social media στα στελέχη του Ανθρώπινου Δυναμικού όταν πρόκειται να αξιολογήσουν και να προσλάβουν προσωπικό.

Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε ότι το 85% των εδικών του HR χρησιμοποιούν το Linkedin, το 37% το Facebook και μόνο το 18% χρησιμοποιεί το Τwitter, με το 68% από αυτούς να χρησιμοποιούν τα social media για να συλλέξουν περισσότερες πληροφορίες για τον υποψήφιο ενώ το 55% για δημοσίευση αγγελιών.

Κυρίως χρησιμοποιούνται για την εύρεση περισσότερων πληροφοριών για τον υποψήφιο: το 44% μόλις λάβει το βιογραφικό, το 11% μετά την πρώτη συνέντευξη και το 15% στη μέση της διαδικασίας επιλογής και πρόσληψης.

Το σημαντικότερο ωστόσο στοιχείο, που χρειάζεται να λάβουν υπόψη τους οι νέες γενιές, είναι πως 1 στους 3 έχει απορρίψει υποψήφιο λόγω της συμπεριφοράς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: 19% γιατί ανακαλύπτει ψέματα για τα προσόντα του, 13% γιατί έχει ανεβάσει ανάρμοστες φωτογραφίες, 11% γιατί έχει ανεβάσει ανάρμοστα σχόλια και 7% γιατί έχει βρει αρνητικά σχόλια από προηγούμενο εργοδότη.

Αξιολόγηση