Προχωρά ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του μετρό - Ποιοι είναι οι 15 νέοι σταθμοί

Έως 10 Δεκεμβρίου οι προσφορές των υποψηφίων αναδόχων

Προχωρά ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του μετρό - Ποιοι είναι οι 15 νέοι σταθμοί

Προχωρά στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο έργο μετρό της Ευρώπης, αλλά και ένα πολυαναμενόμενο κατασκευαστικό πρότζεκτ για την ελληνική αγορά, τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.

 

Οι τρεις προεπιλεγέντες ανάδοχοι έλαβαν σήμερα τα συμβατικά στοιχεία για το Β' στάδιο.

Οι τρεις υποψήφιες κοινοπραξίες, για το έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,51 δισ. ευρώ, είναι οι εξής:

  • ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG «TVS»
  • J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA -ALSTOM TRANSPORT S.A.
  • ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - ANSALDO STP S.p.A - HITACHI RAIL ITALY SPA

Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού θεωρείται κρίσιμη, μιας και με την ολοκλήρωσή της οι προεπιλεγείσες κοινοπραξίες θα κληθούν να δώσουν τις οικονομικές τους προσφορές.

Η ημερομηνία ορόσημο είναι η 10η Δεκεμβρίου 2018, ημέρα Δευτέρα, όμως ως είθισται σε τέτοιου μεγέθους έργα και με όλες τις μεγάλες εταιρείες να διεκδικούν το έργο μέχρι τελικής πτώσεως, δεν αποκλείεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος, ειδικά σε περιπτώσεις ενστάσεων.

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα εκτιμάται ότι ο οριστικός ανάδοχος μπορεί να επιλεγεί στο πρώτο εξάμηνο του 2019, αν και η στόχευση είναι αυτό να γίνει στους πρώτους μήνες του επόμενου έτους. Αυτό σημαίνει ότι η υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει, εάν έχουμε το καλύτερο σενάριο, το δεύτερο εξάμηνο του 2019.

Η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Να σημειωθεί ότι όσο προχωρούν οι διαδικασίες της δεύτερης φάσης, θα οριστικοποιείται και η μελέτη βιωσιμότητας του έργου που θα αποσταλεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ αναμένεται να δρομολογηθεί προς το τέλος του 2018, όπως και οριστικοποίηση της κατ' αρχήν συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την αύξηση της γραμμής χρηματοδότησης του έργου από 50%, που συνηθίζεται να είναι η συμβολή της στα έργα μετρό, στο 70%.

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι του Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

* Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

* Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

* Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 12km.

* Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

* Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 850,0 μ περίπου.

* Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά τον σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

* Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο ΚΕΛ θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του αμαξοστασίου Σεπολίων.

* Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.