Το success story της Zara στην Ελλάδα συνεχίζεται

Θετικές επιδόσεις το 2017 και για τα επτά σήμερα του ομίλου Inditex

Το success story της Zara στην Ελλάδα συνεχίζεται

Mε ρυθμό 4% «έτρεξαν» οι συνολικές πωλήσεις της Inditex το 2017 στην Ελλάδα - ανήλθαν σε 480 εκατ. ευρώ - με τα επτά εμπορικά σήματα που αναπτύσσει ο ισπανικός κολοσσός να συνεχίζουν να υπεραποδίδουν. Με ναυαρχίδα την αλυσίδα Ζara ο όμιλος Inditex ενισχύει σταθερά το μερίδιό του στο εγχώριο λιανεμπόριο ενώ σημαντική είναι και η συνεισφορά των διαδικτυακών πωλήσεων. Εξάλλου, αν και συγκριτικά με τον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων ένα χρόνο πριν, ήτοι 9,5%, ο τρέχον ρυθμός, του 2017 - αύξηση 4,3% στα 480 εκατ. ευρώ από 460 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν - είναι σαφώς περιορισμένος, η διαφορά εκτιμάται ότι αντισταθμίζεται από τη μετατόπιση του όγκου της ζήτησης στις διαδικτυακές πωλήσεις.

Ας σημειωθεί πάντως ότι ο συγκεκριμένος τζίρος, που πραγματοποιείται μέσω των e-shops των σημάτων Zara, Stradivarius, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Ζara Home και Οysho ελέγχεται αποκλειστικά από τη μητρική εταιρεία στην Ισπανία κι ως εκ τούτου σχετικά στοιχεία δεν δημοσιοποιούνται τοπικά. Τα θεμελιώδη οικονομικά στοιχεία πάντως, όπως αποτυπώνονται στις οικονομικές καταστάσεις των επτά εταιρειών για την οικονομική χρήση 2017 επιβεβαιώνουν την ηγετική θέση της ισπανικής πολυεθνικής στην ελληνική αγορά. Εξάλλου, όλες οι θυγατρικές της είναι κερδοφόρες και αποσπούν μερίδια από τον ανταγωνισμό στις κατηγορίες όπου δραστηριοποιούνται. Ενδεικτικό είναι ότι στην οικονομική χρήση 2017 ο όμιλος Inditex πραγματοποίησε συνολικές επενδύσεις 18 εκατ. ευρώ στις αλυσίδες με τις οποίες δραστηριοποιείται στη χώρα μας ενώ λειτούργησε δύο νέα καταστήματα, αυξάνοντας τον αριθμό του δικτύου του σε συνολικά 162 καταστήματα. Επιδόσεις ανά brand

  • Σε επίπεδο οικονομικών δεικτών σημειώνεται ότι η Zara Hellas έκλεισε τη χρήση 2017 με πωλήσεις 241,624 εκατ. ευρώ από 224,084 εκατ. ευρώ το 2016, με καθαρά κέρδη προ φόρων 6,478 εκατ. ευρώ έναντι 6,050 εκατ. ευρώ αντίστοιχα (ενώ στο τέλος του 2017 αριθμούσε 46 καταστήματα),
  • Η Pull & Bear Hellas με δίκτυο 24 καταστημάτων εμφάνισε πωλήσεις 47,539 εκατ. ευρώ με οριακή πτώση συγκριτικά με τα 48,583 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης καθώς και κέρδη προ φόρων 2,212 εκατ. ευρώ από 3,055 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
  • Η Stradivarius Hellas, με δίκτυο 20 καταστημάτων στο τέλος του 2017, εμφάνισε πωλήσεις 48,798 εκατ. ευρώ έναντι 47,353 εκατ. ευρώ το 2016 με κέρδη προ φόρων 1,915 εκατ. ευρώ από 1,890 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
  • Η Massimo Dutti Hellas, με δίκτυο 13 καταστημάτων εμφάνισε πωλήσεις 32,553 εκατ. ευρώ έναντι 29,410 εκατ. ευρώ το 2016, με κέρδη προ φόρων 2,210 εκατ. από 2,679 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
  • Η Bershka Hellas, με δίκτυο 30 καταστημάτων πραγματοποίησε το 2017 πωλήσεις ύψους 68,364 εκατ. ευρώ από 69,985 εκατ. ευρώ το 2016, με κέρδη προ φόρων 3,463 από 4,612 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
  • Η Οysho Hellas, με δίκτυο 19 καταστημάτων εμφάνισε πωλήσεις 22,120 εκατ. πέρυσι έναντι 22,831 εκατ. στην προηγούμενη χρήση, με κέρδη προ φόρων 2,758 εκατ. έναντι 2,377 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
  • Η Zara Home Hellas με δίκτυο 10 καταστημάτων εμφάνισε πωλήσεις 18 εκατ. το 2017 έναντι 18,365 εκατ. το 2016, με προ φόρων κέρδη 2,575 εκατ. ευρώ από 2,661 εκατ. αντίστοιχα.