Πώς κινήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 6μηνο

Πώς κινήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 6μηνο

 

 

Ανοδικά κινήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ο οποίος σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου μεταφράζεται σε αύξηση 3,8%, καθοδηγούμενος κυρίως από τους ενισχυμένους όγκους πωλήσεων με γνώμονα ότι οι τιμές, ελέω των εκτεταμένων προσφορών, παραμένουν σε οριακά αρνητικό πρόσημο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI τον Ιούνιο του 2018 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 2,8% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017, ενώ το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2018 η αύξηση είναι 3,8%.

Το πρώτο εξάμηνο του 2017 είχε κλείσει με μείωση των πωλήσεων κατά 1%, το 2016 με μείωση των πωλήσεων κατά 8,8% σε σύγκριση με το 2015, το 2015 με μείωση κατά 0,4% σε σύγκριση με το 2014, το 2014 με μείωση κατά 2,1% σε σύγκριση με το 2013.

Αύξηση πωλήσεων καταγράφεται και στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων να είναι μεγαλύτερη από αυτή της αξίας πωλήσεων, με εξαίρεση την ομάδα των τροφίμων όπου οι προωθητικές ενέργειες δεν είναι τόσο εκτεταμένες όπως στην περίπτωση για παράδειγμα των απορρυπαντικών.

Ειδικότερα, στην ομάδα των ειδών νοικοκυριού, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,3% το πρώτο εξάμηνο του 2018, ενώ την ίδια ώρα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,4% και στην ομάδα των προϊόντων ατομικής φροντίδας, ομορφιάς και υγιεινής ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,4%, ενώ η αξία πωλήσεων κατά 2,3%.

Αντιθέτως, ο όγκος πωλήσεων των τροφίμων αυξήθηκε κατά 3,2%, ενώ η αξία πωλήσεων κατά 4%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η υποχώρηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο πρώτο εξάμηνο του 2018 το μερίδιό τους διαμορφώθηκε σε 15,9%, υποχωρώντας κατά 1% σε σύγκριση με το 2017. Πρόκειται για το χαμηλότερο σημείο από το 2011, οπότε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είχε διαμορφωθεί σε 16,1% και από τότε μεγάλωνε συνεχώς μέχρι το 2014, οπότε έφτασε το 19%.

Αξιολόγηση