To masterplan του ΟΛΠ, οι ουρανοξύστες και τα "κλειστό" εμπορικό κέντρο

Ναι στα υπερσύγχρονα ξενοδοχεία λέει ο δήμος Πειραιά, ενστάσεις για την "περιχαρακωμένη" εμπορική αγορά

To masterplan του ΟΛΠ, οι ουρανοξύστες και τα "κλειστό" εμπορικό κέντρο

Εγκρίθηκε με αστερίσκους το «Master Plan» του ΟΛΠ από το δημοτικό συμβούλιο στον Πειραιά. Ο δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μώραλης, κατά την εισήγησή του, τάχθηκε κατ΄ αρχήν υπέρ του σχεδίου, καθώς υπό προϋποθέσεις μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη του λιμανιού και του Πειραιά, ευρύτερα. Οπως είπε ο δήμαρχος «βλέπει» θετικά την προοπτική κατασκευής τεσσάρων υπερσύγχρονων ξενοδοχείων, καθώς αναγνώρισε την έλλειψη αντίστοιχων μονάδων, αλλά εξέφρασε την κάθετη αντίθεσή του στο ζήτημα του ύψους των κτιρίων, αντιπροτείνοντας τουλάχιστον για το τμήμα του λιμανιού να υπάρξει συμμόρφωση με τα ύψη που προβλέπονται από τον πολεοδομικό κανονισμό του δήμου. Ένας ακόμη αστερίσκος μπήκε στις πολεοδομικές αλλαγές, οι οποίες αποσκοπούν στην κατασκευή εμπορευματικού κέντρου εντός του λιμένα. «Θα λειτουργήσει ως περιχαρακωμένη εμπορική αγορά, σε βάρος της υπάρχουσας αγοράς εντός του δήμου» εξήγησε, χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα:

Τα σημεία του αναπτυξιακού σχεδίου με τα οποία η δημοτική αρχή συμφωνεί είναι:

● Με τις επενδύσεις εκείνες που είναι απαραίτητες προκειμένου το λιμάνι να καταστεί λιμάνι αφετηρίας, «hοme port», για την κρουαζιέρα.

● Με την προοπτική κατασκευής των 4 ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς η ύπαρξή τους είναι απαραίτητη συνθήκη για τη μετατροπή του λιμανιού σε λιμάνι αφετηρίας.

● Με την ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης και τη μετατροπή της σε Μουσείο Μετανάστευσης και ιστορικού αρχείου του ΟΛΠ.

● Με τη δημιουργία του τοπόσημου, αλλά με ξεκάθαρη προϋπόθεση τη σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου της πόλης.

● Με την κατασκευή εμπορικών υποδομών που θα εξυπηρετούν τους επιβάτες της κρουαζιέρας.

● Με τα έργα για τη συντήρηση και βελτίωση υποδομών λιμένα.

● Με τα έργα για τη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα.

● Με τα οικολογικά λεωφορεία και την κατασκευή περιφερειακού δικτύου κυκλοφορίας.

● Με την πρόσθετη επένδυση για εργασίες ανάδειξης του Κονώνειου Τείχους και του Ταφικού Μνημείου του Θεμιστοκλέους.

● Με την κατασκευή συνεδριακών υποδομών στις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις που προβλέπονται.

Διαφωνεί:

◼ Ως προς το ύψος των κτιρίων και τα αναφερόμενα ύψη των 55 μέτρων σε συγκεκριμένες ζώνες, και αντ’ αυτού προτείνουν, τουλάχιστον για το τμήμα του λιμανιού που αφορά τον Δήμο Πειραιά, συμμόρφωση με τα ύψη που προβλέπονται από τον πολεοδομικό κανονισμό του δήμου.

◼ Με την κατασκευή μεγάλου εμπορικού κέντρου εντός της λιμενικής ζώνης, προσβάσιμου από όλους τους πολίτες, διότι θα λειτουργήσει ως περιχαρακωμένη εμπορική αγορά, σε βάρος της υπάρχουσας αγοράς εντός του Δήμου Πειραιά.

Στο σημείο που αφορά την επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη και τη δημιουργία άλλων δύο προβλητών, πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους έως 350 μέτρων, και το οποίο έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις συλλογικοτήτων, η δημοτική αρχή τοποθετείται λέγοντας ότι το έργο αυτό αποτελεί υποχρεωτική δέσμευση του αναδόχου με βάση τον Ν. 4404/2016.

Αυτό σημαίνει ότι δεν αποτελεί μια επένδυση που τίθεται με βάση τον νόμο σε διαβούλευση. Διευκρινίζει, όμως, ότι για το συγκεκριμένο έργο θα πρέπει να υπάρξουν οι απαραίτητες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες, ξεκαθαρίζοντας ότι τα επιστημονικά στοιχεία που θα προκύψουν από τις μελέτες αυτές θα απασχολήσουν ξανά το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και η θέση του θα καθοριστεί από αυτά.

Τις δικές της θέσεις κατέθεσε στη συνεδρίαση και η δημοτική παράταξη «Λιμάνι της Αγωνίας», η οποία διαφωνεί μόνο σε δύο σημεία με τις θέσεις του Γ. Μώραλη.

Το πρώτο αφορά την επέκταση του λιμανιού προς την Πειραϊκή για τα κρουαζιερόπλοια, καθώς εκτιμά ότι η προσθήκη δύο προβλητών ακόμα δεν είναι απαραίτητη, αφού οι υπάρχουσες προβλήτες υπερκαλύπτουν τις ανάγκες της κρουαζιέρας.

Και το δεύτερο, τον αριθμό των ξενοδοχειακών μονάδων μέσα στο λιμάνι και τη μετατροπή της «Παγόδας» σε ξενοδοχείο.

Το «Λιμάνι της Αγωνίας» κρίνει ότι τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να ξεπεράσουν τα δύο και η «Παγόδα» πρέπει να παραμείνει χώρος διεξαγωγής συνεδρίων και υποδοχής επισκεπτών και να συνδεθεί άμεσα με τα «Ποσειδώνια».

Το «Λιμάνι της Αγωνίας» διευκρινίζει ότι η Σύμβαση Παραχώρησης υποχρεώνει την Cosco να αντιμετωπίζει το λιμάνι ως δημόσιο, να διαφυλάσσεται δηλαδή ο χαρακτήρας του κοινόχρηστου λιμανιού και να μην αντιμετωπίζεται ως ιδιωτική έκταση. «Γι’ αυτό θέλουμε και πρέπει όλοι να έχουμε λόγο πάνω σε αυτά τα έργα που θα σημαδέψουν με τρόπο μη αναστρέψιμο την πόλη μας» συμπληρώνει.

5.0
Αξιολόγηση