Πάει για 25 Μαΐου η υπόθεση του αεροδρομίου στο Καστέλλι

Πάει για 25 Μαΐου η υπόθεση του αεροδρομίου στο Καστέλλι

Πήρε παράταση έως τις 25 Μαΐου η υπόθεση του αεροδρομίου στο Καστέλλι. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, η παράταση της «περιόδου οριστικοποίησης συμβατικών εγγράφων» δίνεται προκειμένου να εξασφαλιστεί επιπλέον χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής ανεξάρτητου μηχανικού για το έργο.

Ανεξάρτητος μηχανικός αναδείχτηκε η Hill International. Η ανάδοχος κοινοπραξία είναι η «Ariadne Airport Group», στην οποία μετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.

Η συγκεκριμένη κοινοπραξία, που αναλαμβάνει την παραχώρηση του αεροδρομίου για 35 έτη, κατέθεσε και τη μοναδική προσφορά για το έργο.

Το κατασκευαστικό κόστος που προσέφερε ήταν 480 εκατ. ευρώ, περίπου 50% χαμηλότερο από το εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος του έργου που υπολογιζόταν σε 850 εκατ. ευρώ.

Το 2023 φαντάζει εφικτή η λειτουργία του αεροδρομίου, με εκτιμώμενη περίοδος κατασκευής 60 μήνες.

Ο προσωρινός ανάδοχος στο έργο (Ariadne Airport Group, ένωση των εταιρειών ΤΕΡΝΑ και GMR Airports) έχει οριστεί από τις 30 Μαΐου 2017 και η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων έπρεπε να είχε γίνει δύο μήνες αργότερα. Παρατάθηκε, ωστόσο, την 1η Αυγούστου, στις 11 Οκτωβρίου, στις 20 Δεκεμβρίου, στις 7 Φεβρουαρίου και, τέλος, στις 28 Μαρτίου (η απόφαση δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια με καθυστέρηση ενός μήνα).

Υπενθυμίζεται ότι ο ανεξάρτητος μηχανικός προσλαμβάνεται και πληρώνεται από τον ιδιώτη ώστε να λειτουργεί για λογαριασμό του Δημοσίου, μια ενδιαφέρουσα σχέση που έχει επαναληφθεί και στις υπόλοιπες συμβάσεις παραχώρησης.

Αξιολόγηση