Η Ryanair, η Frapport και τα «κομμένα» δρομολόγια

Γιατί περιόρισε τις πτήσεις ο ιρλανδικός αερομεταφορέας λίγο πριν ξεκινήσει η «θερμή» τουριστική σεζόν

Η Ryanair, η Frapport και τα «κομμένα» δρομολόγια

Ένα σκληρό παζάρι για τους όρους του παιχνιδιού είναι σε εξέλιξη μεταξύ Ryanair και αεροδρομίων αλλά και tour operator και φορέων, καθώς η τουριστική κίνηση και οι νέες επιχειρηματικές επιλογές ανεβάζουν τον πήχη των απαιτήσεων και των αποδόσεων. 

 

Η κίνηση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair να ακυρώσει τα εσωτερικά της δρομολόγια στην Ελλάδα από 1η Ιουνίου, με εξαίρεση τα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, Μύκονο και Σαντορίνη δεν συνοδεύτηκε αυτή τη φορά από ιδιαίτερη στοχοποίηση της Frapport όπως είχε γίνει στο παρελθόν αλλά ως αποτέλεσμα γενικότερα της πολιτικής των ελληνικών αεροδρομίων. To ζητούμενο είναι πλέον μια νέα εποχή στις χρεώσεις και η “απομάκρυνση” της Ryanair πιο πολύ ως παροδική και ως μέσο πίεσης θα μπορούσε να ερμηνευτεί.

«Δυστυχώς, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, στην πλειοψηφία τους, ενθαρρύνουν τα δρομολόγια μόνο το καλοκαίρι και μόνο σε διεθνείς προορισμούς, δρομολόγια τα οποία απαιτούν λιγότερα αεροσκάφη στην Ελλάδα. Συνεπώς, δύο αεροσκάφη θα μεταφερθούν από την Ελλάδα στη Γερμανία, όπου μπορούν να επιτύχουν υψηλότερη απόδοση σε ετήσια βάση. Η Ryanair παραμένει ανοικτή σε συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων για τη δημιουργία σχεδίου ανάπτυξης, το οποίο θα αφορά όλες τις αεροπορικές εταιρείες, θα υποστηρίζει πτήσεις καθ' όλο το έτος και θα δικαιολογεί επιπλέον αεροσκάφη με μόνιμη βάση στα ελληνικά αεροδρόμια» δήλωσε ο διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ της Ryanair για την ανατολική Μεσόγειο, Νικόλαος Λάρδης.

Ωστόσο είναι γεγονός ότι η Frapport έχει αυξήσει σημαντικά τα κόστη για τις αεροπορικές, πιέζοντας ιδιαίτερα τις χαμηλού κόστους. Είναι χαρακτηριστικό πως τα τέλη προσγείωσης το φετινό καλοκαίρι έγιναν 100 ευρώ για τα «μικρά» και 200 ευρώ για τα μεσαία ή μεγάλα, ενώ πέρυσι κόστιζαν 50 ευρώ για αεροπλάνα βάρους έως 5 τόνων και 100 ευρώ για όσων το βάρος ήταν μεταξύ 5-10 τόνων ή μεγαλύτερα. Εκτός όμως από τις αυξήσεις της Frapport το παζλ των συνθηκών που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση της Ryanair, συμπληρώνουν οι ανακατατάξεις στη γερμανική αγορά αερομεταφορών, η απόκτηση της Laudamotion, και η αντιπαράθεσή της εταιρείας με τους πανίσχυρους γερμανούς τουρ οπερέϊτορ που ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της πίτας της αεροπορικής κίνησης του καλοκαιριού από τις αγορές της Ευρώπης προς την Ελλάδα. Επίσης η προσθήκη μια σειρά 13 νέων δρομολογίων από Αθήνα σε διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς αξιοποιώντας τις εκπτώσεις στα τέλη που κάνει το Ελ. Βενιζέλος, δημιουργεί μεγαλύτερες αποδόσεις σε άλλες γραμμές.

Ταυτόχρονα για τη διοίκηση της Ryanair, την περίοδο αυτή, αποτελεί προτεραιότητα η απόσπαση μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά της Γερμανίας και γι αυτό 2 από τα αεροπλάνα που, κανονικά, θα στάθμευαν στην Αθήνα και τα Χανιά μεταφέρθηκαν εκεί. Η Ryanair θα ενισχύσει την νεοαποκτηθείσα Laudamotion με 6 αεροπλάνα με πλήρωμα (καθεστώς wetlease) προκειμένου η εταιρεία να πετά με 21 αεροσκάφη το φετινό, παρθενικό της καλοκαίρι. Η κίνηση της Ryanair να εισέλθει στην αγορά διακοπών μέσω της Laudamotion δεν αρέσει στους τουρ οπερέϊτορ και δυσκολεύει η σχέση τους με την εταιρεία.

Τι δήλωσε η Fraport

«Η απόφαση της Ryanair να περιορίσει το πτητικό της έργο στην αγορά του εσωτερικού οφείλεται σε επιχειρησιακούς λόγους της εταιρείας. H Fraport Greece σέβεται τις επιχειρησιακές ανάγκες και επιλογές της Ryanair, η οποία σε κάθε περίπτωση εξακολουθεί να αποτελεί έναν στρατηγικό συνεργάτη που επιχειρεί στα 9 από τα 14 αεροδρόμια κατέχοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς και καταγράφοντας μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στους διεθνείς προορισμούς. Από την πλευρά μας, προτεραιότητα αποτελεί η εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης που αναμένουμε φέτος στα αεροδρόμιά μας και οι ενέργειές μας στοχεύουν προς αυτή την κατεύθυνση».

Δυσαρέσκεια στην Κρήτη

Αδικαιολόγητη χαρακτήρισε τη κίνηση της Ryanair να σταματήσει τα δρομολόγια της από και προς Χανιά ο πρόεδρος ΕΒΕΧ κ.Αντώνης Ροκάκης. "Η αδικαιολόγητη και δίχως πρότερη ενημέρωση, απόφαση της αεροπορικής εταιρίας Ryanair να σταματήσει τα δρομολόγια της από και προς το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», αποτελεί πλήγμα για τον τουρισμό σε όλο το νομό Χανίων. Πριν λίγα χρόνια ο νομός μας «αγκάλιασε» την συγκεκριμένη εταιρία και μάλιστα με ουκ ολίγο κόστος, φροντίζοντας ταυτόχρονα να «χτίσει» μια υγιή και εποικοδομητική σχέση. Ως Επιμελητήριο Χανίων θεωρούμε πως η διαβούλευση τόσο με την Ryanair, όσο και με άλλες low cost αεροπορικές εταιρίες, αλλά και τη Fraport, πρέπει να συνεχιστεί σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να καταφέρουμε τα μέγιστα οφέλη για το νομό και το νησί μας".

Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ