Σαράντης: Η θυγατρική στην Ουκρανία και τα σχέδια

Σαράντης: Η θυγατρική στην Ουκρανία και τα σχέδια

Μετά από μια δεκαετία ο όμιλος Σαράντης επέστρεψε στην αγορά της Ουκρανίας. Ήταν το 2006, όταν με μια κίνηση ο όμιλος είχε δημιουργήσει θυγατρικές σε Τουρκία, Ουκρανία και Ρωσία, απ' όπου αποχώρησε σε λιγότερο από μια διετία, κρίνοντας κοστοβόρα και ασύμφορη την εμπορική του παρουσία εκεί.


Αρχές του 2018 ο όμιλος προχώρησε στην εξαγορά της παραγωγικής μονάδας Ergopack, η οποία ταυτοχρόνως διαθέτει ένα έτοιμο εμπορικό δίκτυο τόσο στην ντόπια αγορά όσο και σε αγορές-δορυφόρους όπως η Ρωσία, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, η Μολδαβία, το Αζερμπαϊτζάν, η Γεωργία, η Πολωνία, η Λετονία.

Υπενθυμίζεται ότι η δραστηριότητα της Ergopack αφορά στην παραγωγή και διανομή προϊόντων οικιακής χρήσης, με κυριότερες κατηγορίες τις σακούλες απορριμμάτων, τα προϊόντα συσκευασίας τροφίμων και τα είδη καθαρισμού. Οι πωλήσεις του Ομίλου Ergopack κατά το 2017 ανήλθαν σε 29 εκατ δολάρια.

Η Ergopack έχει σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα, που αντιπροσωπεύει το 46% των συνολικών πωλήσεων και πραγματοποιείται στις χώρες της ΚΑΚ (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) καθώς και σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι η Ρωσία, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, η Μολδαβία, το Αζερμπαϊτζάν, η Γεωργία, η Πολωνία, η Λετονία κ.λπ.

Η αξία της επιχείρησης (Entreprise Value) ανέρχεται σε 20 εκ. USD, ενώ ο Όμιλος Σαράντη εξαγοράζει το 90% του μετοχικού κεφαλαίου της Ergopack με το τίμημα να χρηματοδοτείται από τα διαθέσιμα του Ομίλου.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, τα προσεχή χρόνια στο εν λόγω δίκτυο θα «φορτωθούν» και τα υπόλοιπα ιδιοπαραγόμενα καλλυντικά προϊόντα του ομίλου, ενώ η μεσοπρόθεσμη εκτίμηση είναι πως η νέα θυγατρική που χτίζεται στα θεμέλια της Εrgopack θα διπλασιάσει τις πωλήσεις την προσεχή πενταετία (29 εκατ. δολάρια πωλήσεις το 2017).

Να σημειωθεί ότι ο όμιλος καταγράφει αυξημένους ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων τους πρώτους μήνες του 2018 ο όμιλος Σαράντη.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, κατά τους πρώτους μήνες του έτους παρατηρείται αύξηση πωλήσεων κατά 6%, το οποίο προέρχεται από το σύνολο των δραστηριοτήτων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το 2017, ο όμιλος εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 4,3% (+2,02% στην Ελλάδα και +5,6% στις διεθνείς θυγατρικές της).

Αξιολόγηση