Σε νέες αγορές επεκτείνεται η ΦΑΓΕ

Το ελληνικό γιαούρτι έχει κάνει την εμφάνισή του στο εξωτερικό

Σε νέες αγορές επεκτείνεται η ΦΑΓΕ

 

 

Την είσοδο της σε νέες αγορές εξετάζει η ΦΑΓΕ. Τα προϊόντα της γαλακτοβιομηχανίας, η οποία δημιούργησε παγκόσμιο trend με το ελληνικό γιαούρτι, βρίσκονται σε 44 χώρες.

Η διοίκηση της διαβλέπει σημαντική προοπτική ανάπτυξης στις ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι πέρυσι η αγορά γιαούρτης στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού πιέστηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Η Ελλάδα παραμένει μια δυνατή αγορά για το γιαούρτι, δεδομένης της υψηλής κατά κεφαλήν κατανάλωσης (9,8 κιλά). Συνολικά η εγχώρια αγορά γιαουρτιού ανέρχεται σε 259 εκατ. ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο δεύτερο εξάμηνο της περσινής χρονιάς η πορεία του όγκου πωλήσεων εμφάνισε βελτίωση, γεγονός που αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος στην επανενεργοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης.

Όσον αφορά τις πωλήσεις της ΦΑΓΕ, αυτές υποχώρησαν κατά 5,7%, δηλαδή με πολλαπλάσιο ρυθμό από την πτώση κατά 1,5% που σημείωσε η κατηγορία του λευκού γιαουρτιού στις ΗΠΑ.

Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, τα οποία επικαλείται η ΦΑΓΕ, το μερίδιό της το 2017 διαμορφώθηκε στο 5,5% σε αξία και 3,8% σε όγκο και αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο παίκτη της κατηγορίας.

Στη Μεγάλη Βρετανία όπου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ υποχώρησαν πέρυσι κατά 5,7%, η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού και του ελληνικού τύπου γιαουρτιού ενισχύθηκε κατά 9,3% σε αξία και 7,9% σε όγκο. Στη συγκεκριμένη υποκατηγορία η ΦΑΓΕ είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης με μερίδιο 12,8% σε αξία και 7% σε όγκο, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να είναι ο market leader με μερίδιο 25,5% σε αξία και 35% σε όγκο πωλήσεων.

Στη γειτονική Ιταλία, όπου η συνολική κατανάλωση προϊόντων γιαούρτης μειώθηκε πέρυσι κατά 1,3% και οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ υποχώρησαν κατά 1,5%, η γαλακτοβιομηχανία διατήρησε την πέμπτη θέση με μερίδιο 8% σε αξία στο σύνολο της αγοράς και την πρώτη θέση με μερίδιο 34,8% σε αξία στην κατηγορία των γιαουρτιών με χαμηλά λιπαρά.

Στην ελληνική αγορά, παρά τις πιέσεις που συνεχίζει να δέχεται η γαλακτοβιομηχανία παραμένει market leader, διατηρώντας την πρώτη θέση στον κλάδο γιαούρτης με μερίδιο 21,4% σε όγκο και 24% σε αξία με βάση στοιχεία της Nielsen που επικαλείται η διοίκησή της.