Ο αγωγός TAP και η ανησυχία για το χρονοδιάγραμμα

Προσπάθειες για τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων

Ο αγωγός TAP και η ανησυχία για το χρονοδιάγραμμα

 

Δυσχεραίνεται η ολοκλήρωση κατασκευής των 10 χιλιομέτρων του αγωγού ΤΑP στην περιοχή της Καβάλας, λόγο αντιδράσεων του δήμου και αγροτών.

Οι εκπρόσωποι του αγωγού ΤAP που θα μεταφέρει το φυσικό αέριο στην περιοχή της Κασπίας μέσω Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας, στην κεντρική Ευρώπη, έχουν ήδη πραγματοποιήσει περισσότερες από 100 συναντήσεις με τους τοπικούς παράγοντες στις οποίες προσπαθούν να τους πείσουν πως ο αγωγός δεν θα επηρεάσει τη ζωή τους και την οικονομία τους.

Από τον αγωγό, που πλέον φτάνει έως τα Αλβανικά σύνορα, έχουν βγει πολλαπλά ωφελημένες οι βιομηχανίες και οι μεταφορές καθώς και το εργατικό δυναμικό που εργάζεται για στην κατασκευή του.



Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ο αγωγός θα πρέπει να ολοκληρωθεί το 2020. Το ελληνικό τμήμα έχει μήκος 550 χιλιόμετρα στα οποία έχει διαμορφωθεί η ζώνη εργασίας στα 532, έχουν ενωθεί οι αγωγοί στα 493, έχουν συγκροτηθεί σε 472 , έχουν καλυφθεί με χώμα 394 χιλιόμετρα τάφρου και 280 χιλιόμετρα γης βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης.

Ο αγωγός θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 10 δισ. κυβικών μέτρων αερίου το χρόνο, που θα προέρχονται από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, με δυνατότητα διπλασιασμού στα 20 δισ. σε επόμενο στάδιο. Η ΔΕΠΑ έχει ήδη συμβολοποιήσει 1 δισ. κυβικά για την ελληνική αγορά. Ο αγωγός ΤΑΡ συνδέεται με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης, όπου η χωρητικότητα της διασύνδεσης της θα είναι 3 δισ. κυβικά το χρόνο. Θα υπάρχουν επίσης τρία σημεία εξόδου στην Καστοριά, την Κοζάνη και την Πέλλα για την τροφοδοσία των τοπικών αγορών με φυσικό αέριο ενώ έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με την κοινοπραξία κατασκευής του Ελληνοβουλγαρικού αγωγού για την διασύνδεση των δύο συστημάτων.

Ο ΤΑΡ είναι σε διαπραγματεύσεις με τον ΔΕΣΦΑ για την ανάθεση του συμβολαίου συντήρησης του αγωγού, οι οποίες αναμένεται να καταλήξουν στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Αξιολόγηση