Skroutz.gr: Πώς τα 600.000€ έγιναν… 50 εκατ.

Το 50% της skroutz.gr επέστρεψε στους ιδρυτές της, οι οποίοι, κατέχοντας το σύνολο της εταιρείας, θα διεθνοποιήσουν το brand

Skroutz.gr: Πώς τα 600.000€ έγιναν… 50 εκατ.

Η μεγάλη και αυξανόμενη αξία της δημοφιλούς μηχανής σύγκρισης τιμών skroutz.gr και οι δυνατότητες της ελληνικής επιχειρηματικότητας, όταν συνδυάζεται με την καινοτομία και έχει διεθνείς ορίζοντες, αντικατοπτρίζονται στην επιτυχημένη συμφωνία επαναγοράς των μετοχών της από τους τρεις ιδρυτές της. Η Skroutz.gr που είχε αποτίμηση 600.000 το 2007 σήμερα με βάση τη συμφωνία για την μελλοντική είσοδο του Southbridge Europe στην Skroutz.gr, αποτιμάται ουσιαστικά όχι 20 εκ. αλλά 50 εκ. ευρώ, αφού το fund χρηματοδοτεί μέσω του ομολογιακού μετατρέψιμου δανείου με 7 εκ. ευρώ τους ιδρυτές για να λάβει το 14% σε 4 χρόνια.

Της ΜΑΡΙΝΑΣ ΠΡΩΤΟΝΟΤΑΡΙΟΥ

Και αυτό είναι μόνο η αρχή στο νέο ταξίδι της skroutz.gr για τη μεγέθυνσή της στις αγορές του εξωτερικού και τον πολλαπλασιασμό του μεγέθους της. Τα σχέδια όμως ανάπτυξης σε νέες αγορές απαιτούν και νέα κεφάλαια και η skroutz είναι έτοιμη να ανοίξει τα φτερά της, καθώς στους στόχους της εταιρίας είναι να επεκταθεί στις μεγάλες και σημαντικές αγορές της Τουρκίας και της Αγγλίας και να προσθέσει ακόμη μια ξένη αγορά στη δραστηριότητά της.

Ειδικότερα, οι τρεις ιδρυτές της skroutz.gr, Βασίλης Δήμος, Γιώργος Αυγουστίδης και Γιώργος Χατζηγεωργίου, κατάφεραν μετά από ενάμιση χρόνο προσπαθειών να επανακτήσουν το 50% της εταιρείας τους. Πλέον, κατέχοντας το 100% της δυναμικής εταιρείας, έχουν πλεονέκτημα στις διαπραγματεύσεις και είναι έτοιμοι να υλοποιήσουν τη στρατηγική τους, που θα τους εξασφαλίσει μεγάλες υπεραξίες τα επόμενα χρόνια.

Κατάφεραν μάλιστα να χρηματοδοτηθεί το 70% του τιμήματος των 10 εκατ. ευρώ χωρίς τραπεζικό δανεισμό, αλλά με ομολογιακό μετατρέψιμο στο 14% της εταιρείας, έπειτα από τέσσερα χρόνια, ποσοστό που θα αποκτήσει τότε η Southbridge Europe. Πρόκειται για μια εταιρεία επενδύσεων (risk capital investment company, αλλιώς société d'investissement en capital à risque - SICAR) με έδρα το Λουξεμβούργο, που συμμετέχει μέσω υβριδικών μορφών χρηματοδότησης κεφαλαίου (quasi equity και ενδιάμεση χρηματοδότηση) κυρίως σε ελληνικές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Όπως σημειώνουν στο «MoneyPro» οι ιδρυτές, Βασίλης Δήμος, Γιώργος Αυγουστίδης και Γιώργος Χατζηγεωργίου «Από την ίδρυση τουSkroutz, μόνιμη επιδίωξή μας είναι να εξελισσόμαστε και να γινόμαστε καλύτεροι, δημιουργώντας καινοτόμες λύσεις που προσφέρουν υπεραξία στους καταναλωτές και τους συνεργάτες μας. Η μεγαλύτερη μας επιτυχία είναι ότι παραμένουμε προσηλωμένοι στις αξίες και το όραμά μας, εστιάζοντας στην καινοτομία και στο ταλέντο των ανθρώπων μας. Πλέον, η αυτονομία μας, μας δίνει σαφέστατα νέα δύναμη για το μέλλον, ώστε να παραμείνουμε πρωτοπόροι στον κλάδο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και να εμπλουτίσουμε τις υπηρεσίες μας, αναπτύσσοντάς τοbrandτουSkroutzστην Ελλάδα και στις αγορές του εξωτερικού».

ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΑΠΟ DIONIC

Η skroutz.gr ιδρύθηκε το 2005 και αποτέλεσε τη σύζευξη µιας πρωτοποριακής µηχανής αναζήτησης και της σύγκρισης τιµών και προϊόντων, αλλά και ενός market place µε κανόνες εποπτείας. Σύντομα έγινε μια δημοφιλής πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, που μεγάλωσε παράλληλα με την ελληνική online αγορά.

Η Dionic είχε αποκτήσει το 50% της skroutz.gr το 2007 έναντι 300.000 ευρώ και σήμερα ήταν το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της υπερδανεισμένης εισηγμένης, το οποίο αποτιμήθηκε συνολικά στα 20.000.000 ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός της Diοnic ανέρχεται σε 53.400.000 ευρώ, ενώ 12.860.000 ευρώ είναι τα μακροπρόθεσμα δάνεια και 41.400.000 ευρώ τα βραχυπρόθεσμα. Ο στόχος με την πώληση της skroutz.gr αλλά και κάποιες άλλες σχεδιαζόμενες κινήσεις είναι ο συνολικός δανεισμός να περιοριστεί μέσα στους επόμενους μήνες σε χαμηλό επίπεδο.

H ανάπτυξη της skroutz.gr ήταν ραγδαία, αφού η επιτυχημένη διαδικτυακή πλατφόρμα εκμεταλλεύθηκε με τον καλύτερο τρόπο τη διείσδυση του Ιnternet από το 2010 και μετά, με αποτέλεσμα σήμερα να συνεργάζεται με 2.650 καταστήματα και οι χρήστες της να έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν τιμές μεταξύ 12.000.000 προϊόντων και να εξυπηρετεί 7.000.000 μοναδικούς επισκέπτες σε μηνιαία βάση.

Οι ιδρυτές της γρήγορα κατάλαβαν ότι μια εταιρεία με ρυθμό ανάπτυξης κατά μέσο όρο 25% ετησίως στα βασικά της μεγέθη και μηδενικό δανεισμό θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες, αν είχε άλλη μετοχική δομή. Η Dionic, η οποία κατείχε μέχρι πρόσφατα το 50% της skroutz.gr, ήταν ουσιαστικά ένας ανενεργός μέτοχος, που δεν μπορούσε να προσφέρει νέα κεφάλαια, τεχνογνωσία και συνέργειες. Αντίθετα, μείωνε την ευελιξία των μετόχων και την ελκυστικότητά της ως επενδυτικού προορισμού, σε μια εποχή που η εταιρεία ήταν μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις και αντίστοιχα μεγάλες προοπτικές.

Η εταιρία, πέραν της εγχώριας δραστηριότητας, έχει επεκταθεί με ανάλογες πλατφόρμες τόσο στην Τουρκία με το αδελφό website www.alve.com από το 2013 και στο Ηνωμένο Βασίλειο με το www.scrooge.co. uk από το 2015. Το 2016 ο κύκλος εργασιών της εταιρίας διαμορφώθηκε στα 7.472.000 ευρώ έναντι 6.506.000 ευρώ το 2015 με τα κέρδη προ φόρων στα765.000 ευρώ.

Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

Αξιολόγηση