Στα χαρτιά οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος

Στα χαρτιά οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού


Πολύ δρόμο φαίνεται πως έχει ακόμη η υλοποίηση των επεντάσεων της Αττικής Οδού (μέχρι το Λαύριο), ένα έργο που θα έφερνε σημαντική ανάπτυξη σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.

Σύμφωνα με απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών σε σχετική ερώτηση βουλευτή, η διατιθέμενη μελετητική ωριμότητα είναι ιδιαίτερα χαμηλή" ενώ τονίζεται πως για να προχωρήσει ένας διαγωνισμός παραχώρηση απαιτείται χρηματοοικονομική και νομική κάλυψη δεδομένων των πολλαπλών παραμέτρων και θεμάτων τα οποία εμπλέκονται ενώ γίνεται σαφές ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμα η δομή και η αρχιτεκτονική διαγωνισμού για την υλοποίηση εκ των ανωτέρω αναφερόμενων έργων (π.χ. αν θα ομαδοποιηθούν ή θα ενταχθούν μία μοναδική συμβατική διαρρύθμιση παραχώρησης ή ως συμβατικά δημόσια έργα).

Η ιστορία των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ξεκινάει πριν από 17 χρόνια περίπου, όταν το 2001 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κώστας Λαλιώτης, είχε ανακοινώσει την κατασκευή τους. Το έργο το οποίο τελικά ξεχάστηκε, αφορούσε την δημιουργία ενός μεγάλου πακέτου (με τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα μαζί με επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης) ώστε να είναι ελκυστικό ως αυτόνομο έργο.

Στη συνέχεια υπήρξε αναμόρφωση του πακέτου των επεκτάσεων επί Γ. Σουφλιά στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, χωρίς ποτέ να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

Υπενθυμίζεται πως επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή οι τεχνικές εταιρείες που συμμετέχουν στην Αττική Οδό είχαν προτείνει να αναλάβουν τη χρηματοδότηση και την κατασκευή των επεκτάσεων με δικά τους κεφάλαια, με παράλληλη χρονική επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Είχαν διοργανώσει, μάλιστα, και συνέντευξη τύπου, αλλά η τότε κυβέρνηση απέρριψε το αίτημα.

Να σημειωθεί ότι η παραχώρηση της Αττικής Οδού λήγει το 2024, δηλαδή σε 6 χρόνια από σήμερα.