Επενδυτικό ντεμαράζ στη συνδρομητική τηλεόραση

Το Netflix μιλάει ελληνικά και οι business στην paytv παίρνουν φωτιά – Οι νέοι παίκτες που διεκδικούν μερίδια αγοράς

Επενδυτικό ντεμαράζ στη συνδρομητική τηλεόραση

Στα ύψη ο ανταγωνισμός μετά την είσοδο των Αμερικανών, με το τηλεοπτικό τοπίο να μετασχηματίζεται και τη σύγκλιση με τις τηλεπικοινωνίες να μοιάζει μονόδρομος για τις ελληνικές εταιρείες. Περίπου 950 χιλιάδες συνδρομητές αριθμεί σήμερα η ελληνική αγορά, με την Cosmote TV, τη Nova και πλέον το Netflix να τη μονοπωλούν\. Περίπου 60 εκατ. ευρώ είναι το ύψος των δανείων της Cyta και θεωρείται το μίνιμουμ της προσφοράς που θα καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι

Της ΜΑΡΙΝΑΣ ΠΡΩΤΟΝΟΤΑΡΙΟΥ

Τη μεγάλη ευκαιρία στην ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, το στοίχημα για turn around story στην ελληνική αγορά αλλά και το αυξανόμενο ενδιαφέρον από Ελλάδα για το περιεχόμενό τους είδε το Netflix και αποφάσισε να ενισχύσει την παρουσία του στην Ελλάδα, λανσάροντας την ελληνική του μορφή.

Η προοπτική ανάπτυξης της συνδρομητικής τηλεόρασης (paytv) είναι μεγάλη στην ελληνική αγορά, καθώς αυξάνονται οι ταχύτητες του Ιντερνετ ενώ τα συνολικά μερίδια αγοράς παραμένουν χαμηλά, αν και …καλπάζουν. Σε λίγα χρόνια από το 11% έφτασαν στο 24% ποσοστό που υπολείπεται σημαντικά όμως του ευρωπαϊκού μέσου όρου (37%).

Στην αγορά αυτή, των 950.000 συνδρομητών, σήμερα μονοπωλούν την Cosmote TV του ΟΤΕ και η Nova της Forthnet ενώ από το 2018 ετοιμάζονται να διεκδικήσουν μερίδια και οι Vodafone και Wind αυξάνοντας τον ανταγωνισμό στις τιμές και στις προσφερόμενες επιλογές. Ωστόσο, το στοίχημα αλλά και η δυσκολία για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά είναι στο να καταφέρουν να κερδίσουν μερίδιο χωρίς αποκλειστικό περιεχόμενο, στο οποίο σήμερα μονοπωλούν OTE και NOVA και πλέον και το Netflix, το οποίο ανεβάζει με την ελληνική παρουσία του το θερμόμετρο του ανταγωνισμού.

Το βέβαιο είναι ότι η σύγκλιση στο τηλεπικοινωνιακό και τηλεοπτικό κλάδο, δημιουργεί μια νέα εν δυνάμει αγορά των 3,8 εκατ. νοικοκυρών και επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ και επομένως θα μπορούσαν να αποκτήσουν και τηλεοπτικό περιεχόμενο από το ίντερνετ. Με δεδομένο μάλιστα ότι η σταθερή και την κινητή τηλεφωνία είναι παγιωμένη πλέον για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών η επέκταση στο περιεχόμενο και τη συνδρομητική τηλεόραση γίνεται μονόδρομος. Η προσέγγιση της τηλεόρασης με τις τηλεπικοινωνίες φέρνει πιο κοντά από ποτέ τις επιχειρήσεις των δύο κλάδων. Οι εξαγορές και οι στρατηγικές συνεργασίες είναι προ των πυλών και δεν αποκλείεται να δούμε στη συνδρομητική τηλεόραση και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην τηλεόραση σήμερα. Αν επιβεβαιωθεί η φημολογία που φέρνει τον όμιλο ANTENNA, στους ενδιαφερόμενους για την Forthnet, θα αλλάξουν πολλά στο σημερινό μοντέλο συνδρομητικής που ξέρουμε.

VODAFONE

Η Vodafone στοχεύει ξεκάθαρα πια και στη διανομή περιεχομένου και σχεδιάζει νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, η οποία θα δώσει καινούργιες δυνατότητες στο Vodafone TV και θα εγκαινιαστεί το 2018. Θα έχει χαρακτήρα over-the-top (OTT), παρέχοντας τηλεοπτικές υπηρεσίες ανεξαρτήτως δικτύων και συσκευών δηλαδή θα απευθύνεται σε όλους.

Ηδη έχει πραγματοποιήσει εμπορική συμφωνία με τη Forthnet για τη διανομή των καναλιών Novasports δημιουργεί ένα νέο τηλεοπτικό πακέτο , του Vodafone TV Sports+, το οποίο θα είναι ανταγωνιστικό και θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών του ελληνικού νοικοκυριού καθώς από τη IPTV πλατφόρμα της θα συμπεριλάβει όλο το αθλητικό περιεχόμενο που προσφέρεται από τα επτά κανάλια Novasports.

WIND

Η Wind μέσα στο μήνα αναμένεται να λανσάρει και την υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης και γι αυτό συνεργάζεται με τη Zappware για την τεχνολογική πλατφόρμα, η οποία επίσης θα είναι Over The Top (OTT), δηλαδή ανεξάρτητη του παρόχου της σύνδεσης που χρησιμοποιεί ο χρήστης (Cosmote, Vodafone, Wind) για να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο. Η συμφωνία της με τη Forthnet, στα NovaSports είναι μόνο το πρώτο βήμα καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλους παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου, όπως η Netflix για ένταξη του προϊόντος της και στη δική της πλατφόρμα.

Cyta και Fortnhet αλλάζουν χέρια και ισορροπίες

Στις αρχές του 2018 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης των Cyta και Forthnet αλλάζοντας τα δεδομένα και τα μερίδια στην αγορά. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας πώλησης Forthnet που είναι σε εξέλιξη θα διαμορφώσει ανάλογα τα μερίδια και στη συνδρομητική. Μετά το φημολογούμενο μη δεσμευτικό ενδιαφέρον των fund Apollo, Virtus SE Fund με την υποστήριξη Ελλήνων επιχειρηματιών και Pillarstone αλλά και της Wind μένει να δούμε τι θα γίνει με τις δεσμευτικές προσφορές και που θα καταλήξει η εταιρεία το 2018. Σημειώνεται ότι είναι πιθανό οι εταιρείες Vodafone και Wind αλλά και άλλοι που φέρονται ως ενδιαφερόμενοι να μην προσέλθουν στη διαδικασία με δεσμευτικές προσφορές αλλά να επιλέξουν να αγοράσουν μετέπειτα την εταιρεία από το όποιο fund την αποκτήσει.

Στη διαδικασία πώλησης της Cyta, μετέχουν και οι Vodafone, Wind και PCCW Global [βραχίονας διεθνών δραστηριοτήτων της Hong Kong Telecom, (HKT), έχει ξεκινήσει το due diligence με προθεσμία για κατάθεση δεσμευτικών προσφορών μέχρι μεθαύριο Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου. Τότε θα φανεί αν θα καταθέσουν προσφορές όλοι οι ενδιαφερόμενοι ξεπερνώντας σε τίμημα τα 60 εκ. ευρώ, που θεωρείται το μίνιμουμ αφού είναι το ύψος των δανείων της εταιρείας.

Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ