Τα επενδυτικά σχέδια των νέων ιδιοκτητών του ΟΛΘ - «Πέφτουν» οι υπογραφές

Ολο το σχέδιο

Τα επενδυτικά σχέδια των νέων ιδιοκτητών του ΟΛΘ - «Πέφτουν» οι υπογραφές

Αύριο αναμένεται να υπογραφεί τελικά η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), παρουσία, μεταξύ άλλων, του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Η σύμβαση θα υπογραφεί μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των εκπροσώπων της κοινοπραξίας, στα γραφεία του Ταμείου στην Αθήνα και όχι στη Θεσσαλονίκη, όπου με βάση τον αρχικό προγραμματισμό, επρόκειτο να μπουν οι υπογραφές, το Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου. 

Με την υπογραφή της ΣΑΜ και δεδομένου ότι έχει προηγηθεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ανοίγει ο δρόμος για τα επόμενα στάδια της όλης διαδικασίας, καθώς ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και ακολούθως θα προωθηθεί στη Βουλή.

Με βάση τα όσα δήλωσε πρόσφατα ο συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP GmbH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd, Σωτήρης Θεοφάνης, εάν τηρηθεί και για τον ΟΛΘ το χρονοδιάγραμμα που είχε ισχύσει στην περίπτωση της παραχώρησης του λιμένος του Πειραιά, η νέα διοίκηση αναμένεται να αναλάβει το «τιμόνι» του λιμένος, τον Φεβρουάριο του 2018.

Στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης, η οποία, εφόσον τηρηθεί ακριβώς το ίδιο χρονοδιάγραμμα, όπως και στην περίπτωση της παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά, θα αναλάβει εντός του Φεβρουαρίου 2018, είναι η ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας του λιμανιού.

Στο πλαίσιο αυτό θααντικατασταθούν 1 ή 2 γερανογέφυρες σε ορίζοντα 18 μηνών.

Επίσης, σήμερα τα πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι αναμένουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, έως και 120 ώρες μέχρι να ξεφορτώσουν, ενώ ο στόχος του κοινοπρακτικού σχήματος είναι ο χρόνος αυτός να φτάσει τις 8 ώρες, που είναι και ο μέσος όρος διεκπεραίωσης παρόμοιων εργασιών διεθνώς.

Σε κάθε περίπτωση, η ταχύτητα των φορτοεκφορτώσεων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας του ΟΛΘ και για την προσέλκυση νέων πελατών και αποτελεί σαφή λειτουργική προτεραιότητα για την κ/ξ.

Σε ορίζοντα τετραετίας, πρόσθεσε, ο παραχωρησιούχος θα έχει ολοκληρώσει το σύνολο των επενδύσεων για τις οποίες έχει δεσμευθεί.

Στο μεταξύ, ένσταση-αίτηση αναθεώρησης κατά της απόφασης για τον προσυμβατικό έλεγχο της πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), κατέθεσανχθες στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι εργαζόμενοι, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην παραχώρηση του λιμανιού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ