Αλλάζει τον χάρτη του λιανεμπορίου το "1+1 δώρο"

Οι επιπτώσεις στον τζίρο και στα κέρδη από τις προσφορές - Τι κερδίζουν οι καταναλωτές

Αλλάζει τον χάρτη του λιανεμπορίου το "1+1 δώρο"

«Φέτος ήταν η χρονιά με τις μεγαλύτερες προσφορές στο ράφι, είτε με τη μορφή 1+1 προϊόν, είτε με μειωμένες τιμές ακόμη και 50%». 
Αυτό υποστηρίζει στο fpress στέλεχος μεγάλης βιομηχανίας αναψυκτικών, τονίζοντας ότι αυτό «αυτό που έγινε το 2017, λόγω και των έντονων ανακατατάξεων που προηγήθηκαν, δεν έχει γίνει ποτέ άλλοτε στο λιανεμπόριο». 

Η αλήθεια είναι ότι η εξαγορά της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης, πυροδότησε για τα καλά τον ανταγωνισμό καθώς οι υπόλοιπες αλυσίδες, θέλοντας να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους και τον τζίρο που κατάφεραν να αποσπάσουν από την πτωχευμένη αλυσίδα, γέμισαν την αγορά με προσφορές.
Η οδηγία άλλωστε που έδωσαν στους προμηθευτές τους, ήταν ξεκάθαρη: προσπαθούμε να κερδίσουμε την παρτίδα, Για το λόγο αυτό η πολιτική μας είναι: προσφορές, προαφορές, προσφορές.
Αν τελικά κατάφεραν να κρατήσουν τους πελάτες τους, αυτό μένει να αποδειχτεί μέσα στο επόμενο διάστημα, όταν γίνει η αποτίμηση του 2017 μιας ιδιαίτερα ταραχώδους χρονιάς για το λιανεμπόριο.
Όσον αφορά τους προμηθευτές, η πολιτική των προσφορών, αύξησε μεν τις πωλήσεις τους (ως προς τον όγκο και τα τεμάχια), άφησε όμως σταθερά τα κέρδη τους.
Όπως μας εξηγεί το ίδιο στέλεχος «η πολιτική των προσφορών, μας έφερε στα όρια των οικονομικών δυνατοτήτων μας καθώς δεν εμφανίσαμε κέρδη, αντίθετα αφαιρέσαμε πωλήσεις από τους επόμενους μήνες. Και αυτό γιατί οι καταναλωτές όταν υπάρχει μία προσφορά εκείνο που θα κάνουν είναι να αγοράσουν πολλά από τα προϊόντα που θα βρουν σε προσφορά με αποτέλεσμα να μην χρειαστεί να αγοράσουν το ίδιο προϊόν μέσα στους επόμενους τρεις μήνες. Αυτό, για εμάς τις εταiρείες μεταφράζεται σε απώλεια σημαντικού τζίρου».

Κερδισμένοι οι καταναλωτές

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το ετήσιο όφελος ανά νοικοκυριό από την αξιοποίηση των προσφορών, των εκπτωτικών κουπονιών και των δωροεπιταγών υπολογίζεται σε 377 ευρώ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών και ένας στους τρεις τουλάχιστον 10%. Επιπλέον, δύο στις πέντε επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών.
Όσον αφορά τα ηνία των προσφορών κρατούν τα απορρυπαντικά, ενώ ακολουθούν στη δεύτερη θέση τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς και στην τρίτη θέση τα χαρτικά, με το 57,1% να πωλείται μέσω προωθητικών ενεργειών.

5.0
Αξιολόγηση