Νέος «πόλεμος»: Γιατί κατηγορεί το Δημόσιο η Fraport

Τα μεγάλα προβλήματα

Νέος «πόλεμος»: Γιατί κατηγορεί το Δημόσιο η Fraport

Ευθύνες επιρρίπττει η Fraport Greece στην Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για τις πολύωρες καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων που έρχονται αντιμέτωποι το τελευταίο διάστημα ταξιδιώτες από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Η Fraport Greece αναφέρει πώς «οι ακυρώσεις πτήσεων από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης από διεθνή αεροπορική εταιρία, επιβεβαίωσαν τις έντονες ανησυχίες που είχαν διατυπώσει, εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, η Fraport Greece, οι τοπικές αρχές, τοπικοί τουριστικοί φορείς και αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την υλοποίηση των έργων στο αεροδρόμιο από το Δημόσιο και τη συνακόλουθη μείωση της κίνησής του. Στην προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες αυτές, η Fraport Greece πρότεινε μία σειρά λύσεων που θα επέτρεπαν την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου. Το Δημόσιο, όπως ήταν δικαίωμά του, αποφάσισε ότι τα έργα έπρεπε να υλοποιηθούν. Η Fraport Greece παρέχει στον ανάδοχο του έργου κάθε βοήθεια που απαιτείται για την ταχεία και ασφαλή ολοκλήρωση των έργων».

Η εταιρεία διευκρινίζει ακόμη ότι «όλα τα θέματα που αφορούν στη χρήση του τροχόδρομου "F" ως διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης για τις πτήσεις του αεροδρομίου "Μακεδονία", είναι αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όπως επίσης είναι και η ενημέρωση προς τις αεροπορικές εταιρίες κάτι που έκανε με την έκδοση NOTAM. Επίσης με επίσημη ανακοίνωσή της στις 24.11.2017, η ΥΠΑ πιστοποίησε τη χρήση του τροχόδρομου 10/28 ως κύριου διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου» (σ.σ. δεδομένου ότι στους διαδρόμους προσγειώσεων-απογειώσεων 16/34 και 10/28 γίνονται έργα αναβάθμισης, ο τροχόδρομος «F» του αεροδρομίου χρησιμοποιείται προσωρινά για την προσαπογείωση των αεροσκαφών).

Υπενθυμίζεται ότι ο διάδρομος προσαπογειώσεων (16/34) του αεροδρομίου, λόγω έργων, βρίσκεται εκτός λειτουργίας από το περασμένο Σάββατο, με τα αεροπλάνα να κάνουν προσαπογειώσεις από τον τροχόδρομο 10/28 ο οποίος τώρα λειτουργεί ως διάδρομος. Ωστόσο, το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι ο συγκεκριμένος τροχοδρομος δεν έχει συστήματα υποβοήθησης και οι προσεγγίσεις στο αεροδρόμιο γίνονται οπτικά και χειροκίνητα. Μάλιστα, κατά πληροφορίες η θέση του διαδρόμου είναι τέτοια ώστε οι βοριάδες που συχνά επικρατούν να εμποδίζουν την διαδικασία της προσγείωσης, γεγονός που οδηγεί στην ακύρωση δεκάδων πτήσεων.

Αξιολόγηση