«Ντου» ιδιωτών στις μαρίνες Αλίμου και Χίου

Αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον

«Ντου» ιδιωτών στις μαρίνες Αλίμου και Χίου

Πόλο έλξης για επενδυτές αναμένεται να αποτελέσουν οι μαρίνες σε Άλιμο και Χίο. Από το ΤΑΙΠΕΔ επαναπροκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση, για διάστημα τουλάχιστον 35 ετών, των μαρινών Αλίμου και Χίου. Σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση θα είναι σε δύο στάδια.
Για τη μαρίνα Αλίμου οι υποψήφιοι καλούνται να εκδηλώσουν αρχικό ενδιαφέρον στις 16 Ιανουαρίου, ενώ για τη μαρίνα Χίου στις 18 Ιανουαρίου. Στη συνέχεια, αφού εξεταστούν τα τυπικά τους προσόντα, οι υποψήφιοι που τα καλύπτουν θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.


Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, «η μαρίνα Αλίμου είναι η πιο σημαντική μαρίνα στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες μαρίνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Βρίσκεται επί του παραλιακού μετώπου του Δήμου Αλίμου και σε κοντινή απόσταση από το κέντρο της Αθήνας και το ΔΑΑ 'Ελ. Βενιζέλος'. Η χερσαία ζώνη της Μαρίνας Αλίμου έχει επιφάνεια 210.000 τμ περίπου, ενώ η θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας Αλίμου είναι επιφάνειας 428.000 τμ περίπου και συμπεριλαμβάνει λιμενολεκάνη συνολικής επιφάνειας 240.000 τμ. Η Μαρίνα Αλίμου προσφέρει σήμερα περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού της αγοράς ναύλωσης σκαφών αναψυχής της Αθήνας. Η χερσαία ζώνη της Μαρίνας Αλίμου χρησιμοποιείται επίσης για τη χερσαία απόθεση και συντήρηση σκαφών και περιλαμβάνει κτήρια διαφόρων χρήσεων».

Σε ό,τι αφορά τη μαρίνα Χίου, το Ταμείο επισημαίνει μεταξύ άλλων πως, η χερσαία ζώνη της «καλύπτει επιφάνεια 35.000 τ.μ. περίπου, έχει διαμορφωθεί κατά κύριο λόγο με επιχώσεις θαλασσίου χώρου. Προς το παρόν η χερσαία ζώνη είναι ανεκμετάλλευτη και χαρακτηρίζεται από πλήρη απουσία υποδομών και διαμορφώσεων (υπάρχει μόνο ένας πρόχειρος οικίσκος που στεγάζει εργοταξιακή γεννήτρια παροχής ρεύματος). Σήμερα, η μαρίνα δεν είναι λειτουργική, ενώ ένας μικρός αριθμός σκαφών αναψυχής ελλιμενίζεται ενίοτε στη λιμενολεκάνη. Παρόλα αυτά, «η μαρίνα θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τουλάχιστον 170 σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών μήκους έως 25 μέτρων ύστερα από περιορισμένης κλίμακας παρεμβάσεις».

Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που γίνεται διαγωνισμός για τις μαρίνες σε Αλιμο και Χίο. Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν διεξήχθησαν ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο και ο αντίστοιχος για τη μαρίνα Χίου από το ΤΑΙΠΕΔ, συνολικά 11 επιχειρηματικά σχήματα είχαν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για αυτές. Αυτά ήταν, εκτός από το σχήμα της Dogus με τη Lamda Development, οι Κάσος ΑΕ, Azimut - Benetti SpA, Global Liman Isletmeleri AS, ΑΤΕΣΕ ΑΕ, J&P Αβαξ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς ΑΕ, Envitec ΑΕ, Archirodon Group NV - Α1 Yacht Trading Consortium ΑΕ - Στήριξις Τεχνική ΑΕ και Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ - Cosmos Yachting ΑΕ.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είχε κριθεί άγονος, καθώς σε αυτόν μαζί με τη μαρίνα Αλίμου είχαν προστεθεί και άλλες μαρίνες υπό μορφή cluster (Πόρος - Υδρα), οι οποίες έχουν πολλά νομικά θέματα και χαρακτηρίζονται «μη εμπορικές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ